Jump to content

Friedrich Wilh, Heym hjelp:


Lynvingen

Recommended Posts

Riflen er forgjengeren til dagens SR21-serie som er priset fra ~18-22.000. En ny S&B 1,5-6x42 (uten lys) ligger på ca 11.000, og montasje på 1.000-2.000.

Da tilsier min magefølelse at verdien på hele pakken i bruktmarkedet bør ligge på ca. 15.000 i gjennomsnittlig stand, litt pluss/minus for spesielt god/dårlig tilstand.

 

SR20N er en nydelig rifle med super presisjon. Ikke alle er helt fortrolig med utformingen av skjeftet - vanligvis typisk tysk svinerygg som medfører lang avstand opp til kikkerten - men dette er en smakssak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må være en smule uenig i det prisanslaget. Brukte SR20N går som regel til mellom fem og sju tusen. Hvis kikkerten er en S&B klassik så er verdien på den mellom tre og fire, og montasjen kan man regne et par tusenlapper på. Det gir en totalverdi på MAKS 13000 og det er en skikkelig god pris, spør du meg. Jeg ville regnet med ca 10000 og sagt at alt over det er en ganske stiv pris. Men spør du meg om bruksverdien er saken en annen. Nydelig rifle. Regner med at du skal selge ettersom du spør om verdi?

Link to comment
Share on other sites

Nei skal ikke selge den, den kjøpte jeg av en venn av familien rimelig, så har ikke hjerte til det..

Grunnen er at jeg har ikke hørt så mye om dette merket og syntes selv børsa er veldig god og presis..

Jeg ga 2500 for den :D

Tusen takk for kjempe bra svar..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...