Jump to content

S&W spørsmål


TRX 850

Recommended Posts

Begynner å nærme meg ferdig med 1911 prosjektet mitt, og er ivrig etter å begynne på nytt prosjekt til høsten.

 

Har stort sett kun holdt på med pistoler i "alle" år utenom en "Raging bull " til koseskyting.

 

Men nå ønsker jeg lage en revolver "bror" til 1911 prosjektet, og hadde tenkt en S&W 586 som utgangspunkt.

(Skal brukes til felt)

 

Kikket litt på forskjellige prosjekter her inne å sett mye tøft "Lærlingens" blandt annet.. Lærlingen????

 

Vel spørsmål som følger: Hvor kjøper man løp?? Hva er på det norske markedet ? Får man tak i halvfabrikat altså kammret og ferdig til å montere men uferdig i ytre diam?

 

Tror jeg skal fikse avtrekk og rammearbeid uten alt for mye dumme spørsmål, men får se når det tar i vei..

 

Først får jeg få tak i delene jeg trenger.

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Vel spørsmål som følger: Hvor kjøper man løp?? Hva er på det norske markedet ? Får man tak i halvfabrikat altså kammret og ferdig til å montere men uferdig i ytre diam?

 

BROKK

 

Løp kjøpes lettest hos en børsemaker, han kan og lage gjenger og profilere det slik du ønsker.

 

Halvfabrikat kan kjøpes, bla hos Midway, men er DYRT !!!

Link to comment
Share on other sites

Skal du bare handle løst løp må du ha verktøy til å frese den endelige lengden på løpet i tønne-enden og verktøy til å skjære forcing-kon. Samt kunnskap om hvordan du bruker verktøyet.

 

Løp kan du kjøpe fra Børselars (lothar walther) ferdig gjenga men da i overdim. på tønne sida. Han leverer som regel løpene ferdig krona.

 

Verktøy kan du få tak i på Brownells.

Link to comment
Share on other sites

Flott da får jeg sende han en forespørsel, lurer på om ikke jeg så en 586 hos han også , kanskje mulig å gjøre et kjøp hvis jeg tar begge deler hos han.

 

Har dreibenk og fres , men som nevnt lite eller ingen kunnskap om revolver løp , da jeg aldri har klådd på det før.

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...