Jump to content

hva slags merke


lama

Recommended Posts

Hei

 

jeg skal begynne å jakte nå i høst...men har litt problemer med å finne ut hva slags rifle jeg burde kjøpe..

har bestemt meg for kaliber(6,5x55) men vet virkelig ikke hvilket merke jeg burde kjøpe...

jeg skyter links og er ute etter ei rifle som ligger imellom 10000-15000...

noen forslag...?

Link to comment
Share on other sites

Hva slags merke du skal ha, spiller i grunn ikke noen rolle. Reis til en våpenforretning og se på og kjenn hva som kan passe deg best. De aller, aller fleste våpen i dag har god kvalitet og god presisjon. Lages det egentlig dårlige våpen i dag?

 

Tikka T3 er mest solgt i landet så vidt jeg vet. Topp våpen til topp pris. Browning A-bolt ville jeg sett på. Bedre stokk synes jeg, selv om stokken til T3 holder mål (mener da syntstokk). De rimelige, som Howa, Marlin og et par Remingtonmodeller, pluss noen til, holder også.

Link to comment
Share on other sites

Eng uttalelsen over: Finn et våpen som passer deg og som du føler deg vel med. Alle rifler i prisklassen din er mer enngod nok til bruken din. Og ad dette:

kappe løp gjenge 51cm

atec maxim demper

Tross inntrykket man kan få fra mange av trådene her på forumet, det er fullt mulig å bruke og ha glede av en rifle uten at løpet er kappet og påskrudd en demper. Det er helt opp til deg om du vil ha demper eller kke, og hvor langt løp du vil ha. Og det går an å få kappet/gjenget senere hvis du fnner ut at det er veien å gå, det er verre å skjøte på løpet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...