Jump to content

Ny søknad ved "innbytte" av våpen i samme "katergori"?


Østengen

Recommended Posts

Sett at jeg har to våpen av typen x med bruksområde y og kaliber z. Disse to vil jeg bytte inn med ett, bedre våpen av typen x med bruksområde y og kaliber z. Sett at jeg finner et aktuelt våpen hos en forhandler, og jeg vil gjøre en handel med innbytte av disse to våpnene jeg har, må jeg da søke på nytt på dette nye våpenet eller hva? Eller går det å sende en notis til politiet med at våpenet har nytt våpennummer xxxxxxx. LIGNENDE det noen har gjort når de har funnet ut at de har søkt på feil kaliber til elgrifla osv.

 

Litt klønete forklart, men håper dere skjønner

Link to comment
Share on other sites

Du må søke på nytt ja.

 

Byttet inn en hagle i en annen hagle i går, hos Børselars, og der ble data på det nye våpenet skrevet inn på søknadspapirene. Jeg fikk med søknaden for å fylle ut resten, samt et skriv jeg har lagt ved våpensøknaden som sier at de har overtatt mitt våpen. Fikk da utlånserklæring på den nye, og den gamle ble igjen i butikken. Jeg har også lagt ved våpenkortet til den gamle i søknaden.

 

Husk å legge ved kopier (helst attesterte) av andre våpenkort, kopi av jegerregisterkort, kopi av legitimasjon (feks pass) og kopi av medlemskort i skytterlag om du har det. Har man med alt og litt til, er det i hvert fall mindre sjanse for å ha glemt noe! :)

Link to comment
Share on other sites

:roll: Kanskje fordi du i egen interesse bør gjøre jobben for våpenkontoret så enkel som mulig?

 

Har man med alt og litt til, er det i hvert fall mindre sjanse for å ha glemt noe!

 

Grei innstilling.. Bedre med for mye enn for lite.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...