Jump to content

Ännu en Svensk..


johbag

Recommended Posts

Tänkte bara säga hej & lite kort om vem jag är.

 

43 årig Svensk som bor varannan vecka i Stockholm & Drammen (genom jobbet). Jagat i 10 år och ganska mycket de sista 5 åren ( blir nog + 100 dagar/år.)

Jagar allt som är tillåtet & enligt tabell, är med i 3 st jakt lag i Sverige & åker utomlands ett par gånger per år för att jaga.

 

skjuter mest kula & handladdar sedan 6 år (22-250,6,5x55,7x61s&h,8x68s & 9,3x62), lovat mig själv att iår så ska det bli mer hagel skytte....

 

Har en Tysk jakt terrier som är 3år, jagar inte gryt med honom utan används mest på Hjort & Vildsvin.

 

Johan

Link to comment
Share on other sites

Velkommen

Jeg har nettopp kjøpt en 8x68S, har du noen erfaringer å dele ang. det kaliberet. Hvor kjøper man hylser i Sverige, hvem hylser er best egnet osv.?

 

Använder 8x68s mest när jag jagar utan hund( då åker 9,3x62 med) & har skjutit Kron,Dov,Rå & Gris med den. Gillar kalibern !

laddar med 180 grains TSX så det blir nästan alltid genomslag... Åker till Namibia nästa vecka så då kan jag berätta hur den uppförde sig.

 

I mitt tycke så har du gjort ett mycket bra val!

 

Jag beställer hylsor ifrån Triebel i Tyskland, finns vad jag vet bara ifrån RWS. jag har också provat färdig laddat ifrån Blaser & Norma & så spar jag hylsorna.

 

RWS hylsorna har jag laddat om 6 gånger utan att se någon deformering.

 

J.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips og god tur til Namibia, var der i 2005. Kom hjem fra Sør-Afrika for 3 uker siden. Vi var 2 som skjøt 13 stk vilt med Swift A-frame (30-06 og 375 H&H)

8x68S er en Win. pre-64 som Ola Gujord har gjort godt handverk på, bilder kommer når den kommer fra børsemaker. Tilpasser 30mm ringer til Recknagel sving. Det følgte med 2 sett 26mm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...