Jump to content

Sliresett


Troll82

Recommended Posts

Heisann jaktvenner..

 

Er ny innen knivmaking.

Spørte Jørn Jensen etter et start sett til slire making.

Har ett startsett for slire , som inneholder : 4 slireemner + stroppelær.narvsverte,lærimpregnering,markeringshjul,pregejern,

 

4 stk nåler , syl m/skaft, 5 mtr lintråd, bivoks, kantmarkør ,tynnekniv/skomakerkniv. Pris 495,-

 

Spørsmålet mitt er: Er dette et bra sett? Eller er det noe som bør tilføyes til settet?

Er grønn på dette, så det hadde vert fint med tips til kva eg trenger..

På forhånd takk for svar...

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo fylle på med noen flere farger etterhvert, og kanskje noen flere typer pregejern.

Skal du sy mange slirer vil jeg anbefale at du kjøper ferdigvokset tråd, så slipper du å drive med denne bivoksen på tråden stadig vekk.

En annen anbefaling er en skikkelig syl. De tynne runde lager for små hull så man må ofte bruke tang for å trekke igjennom nålene.

Men til en slire eller to eller tre er det helt OK.

 

-Haretex

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å handla meir seinare. Men sånt det er nå så må eg lære litt før eg handler i hutt å gevær :lol:

Kunne noen fortalt meg foskjellen på rårandslær og vanlig slire lær? Syns det er vanskeligt å finne ut av alle disse forskjellige lærtypene rundt omkring på nettet. Kva lær er enklest å begynne med osv.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen anelse på forskjellen, men lura berre på kvar du handla sakene dine?? :sarcasm:

 

Men eg har bruka rårandslær som eg har kjøpt frå http://www.skinnlaaven.no dette er eg veldig fornøgd med, enkelt å arbeide med blir veldig hardt og lett å prege når det er vått.. :P

 

Mvh Aslak

 

Edit: Såg at du hadde spurt Jørn Jensen (eller noko). Har han ei nettside?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...