Jump to content

Ortgies Pocket Pistol


KnutH

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat fått en Ortegies pistol som jeg mener må være en cal 32. 7,65mm. Den har sansynlig vis hatt et hardt liv. Mangler sjefteplater og magasinet er så å si helt opprustet. Har den liggende i kraftig rustløsende middel. Har fått den i fra hverandre, tror ikke den blir mulig å avfyre noen skudd med uten noen deler :(

Er det noen av dere som har tilgang eller vet om plasser der det er mulig å få tak i deler. Har jeg fått tak i sjefte plater og magasin, så har den jo sett ok ut for å ha kun liggende til pynt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

God dag!

 

Får vekke denne til live da jeg har havnet i en Ortgies knipe selv...

 

Har en 32 som har fungert ypperlig de siste årene, men nå er det jevngodt med å spille lotto når jeg skyter med den... Jeg har store problemer med å få den til å kaste tomhylsene, og har utkaster/matefeil nærmest kontinuerlig. Etter inspeksjon ser jeg at ekstraktoren er godt slitt, og ikke tar skikkelig tak i hylsene. Samtidig er det ikke original tennfjør i den lenger, og det kan se ut som at den fjøren som er i er litt for kompakt. Ved sakte tilbaketrekning av sleiden går den et par cm tilbake før det virker som at tennstempelet slår fram og dytter tomhylsen tilbake. Dette, kombinert med slitt ekstraktor er jo en uheldig kombinasjon, så jeg er på utkikk etter ny ekstraktor og tennfjør. Og det er selvsagt sold out hos gunpartscorp...

 

Noen som vet hvor det eventuelt kan skaffes?

 

Ha en strålende dag!

Link to comment
Share on other sites

Takk for det! Den siden var ny for meg, herved lagret for framtidig bruk. Jeg var så heldig at våpenhuset i stavanger hadde en komplett ortgies inne, så jeg kjøpte den og får tilsendt alt som ikke er registreringspliktig. Så krisen er avverget for nå (forhåpentligvis...) :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...