Jump to content

Hjemmelaget miragetrekk.


Mr.Polar

Recommended Posts

Pass på at det ikke stikker noe fram foran demperen. Jeg har laget meg flere trekk i neopren og det ene ble litt for lite stramt, og det skled framover under serien og da ble neoprenen brent. Et annet tips er at den ikke må være strammere enn at du kan skyve den bakover mellom seriene for at demperen skal få best mulig kjøling.

Link to comment
Share on other sites

Funker sikkert, men et mellomlag med brannhemmende duk av noe slag vil kanskje eliminere

en evt. helsikes pussejobb :mrgreen:

Blir spennende å høre hvordan det fungerer etter bruk. Prisen er udiskutabel :D

 

Var inne på tanken å bruke en pakning for vedfyrte ovner å surre rundt demperen først. Disse er brannhemmende,men koster jo litt. Samt det hadde blidd litt plunder da miragetrekket skal av etter endt skyting,for at demperen skal få kjøle seg ned,å på igjenn ved neste post :)

Link to comment
Share on other sites

Pass på at det ikke stikker noe fram foran demperen. Jeg har laget meg flere trekk i neopren og det ene ble litt for lite stramt, og det skled framover under serien og da ble neoprenen brent. Et annet tips er at den ikke må være strammere enn at du kan skyve den bakover mellom seriene for at demperen skal få best mulig kjøling.

Den er ganske så trang,men ikke trangere enn at jeg får tredd den på og av ved litt bruk av makt. Dette tror jeg vil gi demperen kjøling mellom serienen,samt elliminere mirage for meg :)

-Skal holde et øye med den under bruk,så den ikke sklir fram :)

Takk for rådet.

Link to comment
Share on other sites

Gjentar meg selv til kjedsomhetens grenser hver gang dette temaet kommer opp:

Sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk, sveiseduk...........sveisekuk :mrgreen:

 

Sikkert mye annet som kan fungere, men sveiseduk er bortimot optimalt material til dette formålet.

Link to comment
Share on other sites

Joda du har helt sikkert et veldig godt poeng i det med sveiseduk :)

Men her på bygda har jeg ikke tillgang på slikt. Å når lysten til å lage noe selv kommer,så har jeg ikke tid å søke på nett å bestille det jeg trenger. Da tar man hva man har :)

Å så var det et poeng med kostnad da...dette miragtrekket koster ikke mange kronene :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...