Jump to content

Skifte tennstift gammel mod-17


emarkus

Recommended Posts

Hjelp!!

Er det noen som har tilgang på bilder eller en video ang fremgangsmåte for å skifte tennstift på en gammel S&W mod17-2? Evt en god skriftlig fremgangsmåte.

Det er ikke likt som på nye revolvere.

 

OT:

Hanen på mod17 min "bobbet" seg selv i dag!! Skal si det var noen som skvatt!!

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Det sitter en stift inne i ramma, rett ned av baksiktet forran hanen. Dra den ut med hjelp av en liten tang. Tennstiften og en liten fjær vil da kunne falle ut bakover.

Sett inn fjæra etterfulgt av en ny tennstift. Tennstiften må settes inn, og holdes, slik at låsestiften går på plass i sporet til tennstiften.

 

Så lett at selv far kan... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tennstiften sitter i ramma, men den fine lille bolten som sitter under sideplata på nye 686/627er ikke der. Det nermeste jeg kommer er en tynn bolt som går gjennom hele ramma like under baksiktet, men den sitter FAST! Tør ikke bruke for mye makt på den.

 

Andre ideer?

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Skiftet tennstiften på en 617 som har samme låsepinnen som du beskriver.

Jeg tok en dor på knappe 2 millimeter og kakket den ut.

Det måtte endel makt til, men det gikk helt greit.

Sørg for godt underlag og få heldt noen til å holde våpenet for deg mens du slår.

Vær også obs på sporet i bøssingen som må stemme med pinnen når du monterer igjen.

Sjekk bøssingen for eventuelle skader før du setter den inn igjen og kjøp evt. en ny dersom du har fått grader innvendig.

Om revolveren din har rund tennstift, anbefales å skifte den ut med en meiselformet.

Skal gi sikrere tenning ved bruk av svakere slagfjær.

Link to comment
Share on other sites

Det er meiselformet på modell 617, ihvertfall på den jeg har.

Om den passer på modell 17 vet jeg ikke, men sjekk med en børsemaker eller importør.

Den som sitter på 617 har styring i bøssingen som gjør at den ikke kan vri seg.

Vet ikke om den runde typen har det, men uten styring vil stiften rotere, noe som ikke er så greit når den er meiselformet.

Det er uansett ikke rakettforsking, dette her, så en løsning går garantert an å få til uansett.

 

Midway har en til modell 650, men jeg vet jo ikke om den passer på ditt våpen.

Ser du på bildet, skimter du sporet øverst som styrer stiften i bøssingen.

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=889722

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...