Jump to content

Lee krympedie .458 Win til Lott?


hansen deluxe

Recommended Posts

Hei, noen som vet om det er mulig og bruke Lee Factory Crimp Die til .458 win mag på .458 Lott?

Ser de har den på lager hos Midway. Ikke ille pris heller. Bruker Lee på .375 H&H og den er gulle god :D

Ser også at Lee lager til Lott`n ved bestilling via Custom service, men det blir nok dyrere.

Win hylsa er 63.5 mm om jeg ikke husker feil og Lott`n er 71 mm.

Link to comment
Share on other sites

PÅ grunn av at Lotten er lengre. :wink:

De diene er vist kaliberspesifikke og avhengig av rett lengde.

Win mag dien skal vist fungere hvis du får laget en 0,3" ring som du trer over hylsa fordu presser krympen. men det er jo litt tungvint å gjøre for hver patron

Link to comment
Share on other sites

fordi factorycrimpen til lees rifledier er en såkalt, spennhylse, som aktiveres av hylseholderen.

her er det viktig at hylsa har riktig lengde.

ved f.eks rullekrymp vil du (om hylsekroppen er relativt lik)kunne bruke en die for lengre patroner, også ved tapercrimp.

collet dien er avhengig av riktig hylselengde.

 

Takker, da skjønner jeg hvordan den funker vettu.

 

Win mag dien skal vist fungere hvis du får laget en 0,3" ring som du trer over hylsa fordu presser krympen. men det er jo litt tungvint å gjøre for hver patron

 

Det er så at det er tungvint, men da går det altså å bruke en 458 winmag Lee factory crimp til 458 lott.

 

Die skal handles inn og prøves!

Link to comment
Share on other sites

Men ikke kom til meg for å få refusjon hvis det ikke fungerere :mrgreen: :mrgreen:

 

eyhh!! Ikke?

Hehe, nei slikt gjør jeg bare for at det bare MÅ testes om det kan virke. Enkelt og greit. :wink:

Har for vane å ekserimentere med Lee utstyr :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...