Jump to content

Test av demparar 17 hmr med bilde


villmannen

Recommended Posts

Demparar som er testa er

Hausken mini .17

Hausken mini .22

A-tec Rimfire 6 modular gammal

A-tec Rimfire 4 modular ny

 

Blindtest der 4 stykk høyrte på. Dei stod litt forskjellig plassert bak, og ved sidan av skyttaren. Frå 10 til 50 meter. Dette e ikkje ein vitenskapelig test, så ein treng ikkje surmula over resultatet. Det er kun skyttaren som viste kva dempar som var på. Alle dempare er testskåten 3 ganger i forskjellig rekkefølge.

 

Alle var enige om at Hausken mini .17 var best. Og alle var enig om at a-tec 4 modular va dårligast. Hausken .22 og a-tec 6 modular er nokså lik, men a-tecen er sikkert 6-7 cm lengre. Hausken er faktisk kortare enn a-tec 4 modular. Ca 2 cm

 

Det er merkbar forskjell mellom .22 og .17. Kor mykje er vanskelig og beskriva, men du høyrer tydelig forskjell.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Etter mye positiv omtale av A-tec'en med 4 moduler kjøpte jeg en slik til en .22. Sammenlignet med et par andre salongempere, bl a Alm's standarddemper. Må innrømme at jeg ikke ble fullt satt ut av imponasje over hvor godt den dempet i f t mine øvrige dempere, den dempet faktisk dårligst av alle tre.

 

Men den gjør absolutt jobben sin! Den er liten, den er lett, den er billig og tar bort det meste av skuddsmellet både på over og underlydsammunisjon!

 

A-tec'ens størrelse og vekt er perfekt hvis en ikke ønsker å kappe pipa og samtidig bruke demper innimellom!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei folkens!

 

Mottok i dag pakke som inneholdt CZ 455 i 17 HMR, tunet avtrekk, gjenget for demper, og en Hausken Mini kal 22..

Det siste ble en strek i regninga! Hadde spesifisert Hausken borret til kal 17 :(

 

Monterte en Zeiss Conquest 3-9 og gikk ut og dro av en smell! Det låt vederstyggelig høyt!!

 

Må nok gå over på en full size demper for at dette skal bli bra....

 

M

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Mottok i dag pakke som inneholdt CZ 455 i 17 HMR, tunet avtrekk, gjenget for demper, og en Hausken Mini kal 22..

Det siste ble en strek i regninga! Hadde spesifisert Hausken borret til kal 17 :(

 

Monterte en Zeiss Conquest 3-9 og gikk ut og dro av en smell! Det låt vederstyggelig høyt!!

 

Må nok gå over på en full size demper for at dette skal bli bra....

 

M

 

Kulesmelle vil du aldri få vekk. Ein eg kjenne har ein hausken std i .17 og han har sammenlikna med mini .17. Dei syns ikkje det var noken forskjell.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kan jo godt hende at kula* fysisk får plass og går igjennom, men tviler på at det er noe fordel..! Omvendt vil nok være en bedre løsning ja.. Ble brått usikker på min egen Ase Utra, men siden den enkelt og greit heter rimfire vil jeg tro den spiser 22 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...