Jump to content

Rekylproblematikk - 7x57R Kombi


Muntjac

Recommended Posts

Jeg har en lett FAIR kombi i 7x57R/20 og synes den sparker som et sinna lite esel når jeg skyter med Norma Oryx (180 grain eller deromkring).

 

Følelsen av rekylen har blitt bedre etter at jeg byttet bakelittkappa med en mykere, men jeg synes fortsatt det er ubehagelig.

 

Er det noen som har forslag til:

1) Kjøpeammunisjon med svakere rekyl

2) Verdens beste rekyldemper

3) Treningsmetodikk eller andre tips til å takle krapp rekyl. Har skutt med 338win/9,2x62 o.l. som jeg synes var mye bedre å skyte med

 

Sikkert noen som synes det er pinglete å klage på rekylen i "bare" 7x57, men det plager meg ikke så mye at dere gjør :-)

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo prøve denne.Bruker denne i drillingen min,og den går veldig fint i børsa mi(A Z mg92)

Sparker lite,men nå er den purka mi jævlig tung da 8)

 

http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=2797

 

Eller denne hvis børsa di liker tyngre kuler

 

http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=2793

 

Prisen er det ikke noe å si på :D

Link to comment
Share on other sites

Hallo der.

 

Hadde en Diamond kombi i 20/76 -7x57R. Bruket 140grain Accubond ladet til rund 760m/s hvis jeg ikke husker feil. Var meget behagelig å skyte med. Litt mildere enn 6,5x55 med 155 grain mega. Det ga en helt sykt bra presisjon for kombi å være. Har tenkt å prøve samme ladning i Drillingen når den kommer fra Vågsland :D Wiiiii

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at rekyl blir noe problem med en litt tyngre drilling. I kombi'en min (som ved kontrollveiing klokker opp 3,5 kg med kikkertsikte) blir rekylen ganske så "krapp". Synes tyngre kalibre i tyngre børser blir mere "skyv", men følt rekyl er jo også en høyst individuell greie.

 

Ser 140graineren til selleri & ballonger oppgis til 808ms ved munningen, så da er den vel bare litt over 243's hjemmerullede medisin.

 

Noen som har forslag til gode kolbekapper?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...