Jump to content

Tikka 512


Sakosako

Recommended Posts

jeg har en tikka 512 kombi i kaliber 12/6.5x55 påmontert en leupold vx-III 1.5-5. I tillegg har jeg et ekstra Finn classic løpssett i kaliber 12.

 

Jeg har lenge tenkt på å selge denne, men er usikker på hvor mye jeg kan ta for den.

Kombien ser pen ut og er brukt lite, noe som forøvrig er grunnen til at jeg ikke ser behovet for å beholde den lenger. Det ekstra Løpsettet er skutt max 100 skudd med.

 

Noen som tør å anslå en ca. pris jeg kan ta for dette? :?

Link to comment
Share on other sites

Generellt gjelder at deler mellom Valmet 412, Tikka og Finn Classic kan tilpasses hverandre. La en børsemaker gjøre jobben!

 

Mitt inntrykk er at finskproduserte våpen og løp blir noe bedre betalt enn italienskproduserte. Alder ser derfor ikke ut til å ha betydning, tvert i mot, forutsatt samme tilstand.

 

Kombi og rifleløp for kravepatroner er mer attraktive enn for ammunisjon med rille og betinger derfor høyere pris.

 

Forslag til prisforlangende:

3- 4K for et hagleløp m choker og en 5- 7K for kombien bør vel bringe rundt en titusen til sammen om det er finske varer. Kanskje noe mindre for Italia produksjon. Vx III- eren er en grei kikkert så pluss på et par- tre lapper for kikkert og montasje.

Egentlig er det her som ellers, det er bare evt kjøpere som bestemmer hva du skal få, og har sett at prisene varierer ganske mye.

 

Disse våpnene er egentlig for tunge for å brukes til typisk fjelljakt for andre enn utpregede selvplagere, men en solid låsmekanisme gjør at de er attraktive for jegere som vil ha løpsbyttemulighter.

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk er at finskproduserte våpen og løp blir noe bedre betalt enn italienskproduserte. Alder ser derfor ikke ut til å ha betydning, tvert i mot, forutsatt samme tilstand

 

”Italienskproduserte” rifleløp kommer fra tyske Lothar Walther. Er nok riktig som du skriver ang. pris, men ser ingen grunn til det på dobbeltrifleløp.

Link to comment
Share on other sites

jeg har en tikka 512 kombi i kaliber 12/6.5x55 påmontert en leupold vx-III 1.5-5. I tillegg har jeg et ekstra Finn classic løpssett i kaliber 12.

Kunne kanskje være interessert i kombien din hvis det ble oppgitt en eksakt pris, årsmodell og kanskje et bilde?

Jeg er sjøl bare 14år og på utkikk etter våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...