Jump to content

lett og tett jakt dress som tåler bålglør?


ersa

Recommended Posts

noen som hvet om en lett og tett jaktdress som tåler glør?

 

norøna finskogen er jo en kjempe dress med kommer du ner bålet med den har du kasta 5000 ut av vinduet!

så vist det finnes noe ala den som tåler litt mer så tar jeg gjerne imot forslag:)

Link to comment
Share on other sites

Svarer på PM her:

Denne jakka fåes kun i sort og tan. Jeg mener de fleste jaktdresser er for mørke i fargen og foretrekker tan.

De har en lightweigt utgave av jakka som leveres i grønt, men den vet jeg ingenting om.

Jakka er vind og vanntett og med 4veis stretch stoff er det en utrolig behagelig jakke. Tilnærmet lydløs også.

Er lett som ei normal fleece jakke, men stoffet er nomex et eller annet, så den tåler åpen flamme, glør samt en tur borti pipa på lagsteltet. (med måte da, går sikkert ikke bra å tenne bål i lomma)

Minus med jakka: savner hette og lufting under armene på jakka. Så koster den nok og.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det er først og fremst jakka som er mest utsatt for bålglør, da er spørsmålet! Kan du ta av denne når du sitter ved bålet?

Jeg bruker ei bukse som tåler bålglør, skinn på framsida, men den er ikke lett.

 

Eneste som tåler bålglør som er noe å snakke om er skinn og vadmel, eller tøy som er vått på utsida.

Å finne klær som tilfredsstiller alle disse kriteriene tror jeg er så å si umulig.

Løsninga er å ha med ei tynn "båljake", ei billig lett jakke som en tar på ved bålfyring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...