Jump to content

Duracoat - trenger råd !


Recommended Posts

Jeg har søkt på Duracoat på Kammeret og funnet en del. Det virker som det er viktig hva slags materiale man skal male på, eller har jeg misforstått - er det mer prepp-jobb som er viktig ift. materiale..? Jeg siterer et annet innlegg her:

 

Anodisering:

- Elektrolyseprosess som benyttes på aluminium. Gir en hard, ru, silkematt overflate, ofte med farge (som en del av anodiseringsprosessen kan man fargelegge aluminumen med vanlig tøyfarge.). Sjekk med magnet om du lurer på om en del er aluminium eller stål (kan bli lurt her, enkelte rustfrie legeringer er ikke magnetiske..).

- Parkerisering er et fosfatbad som anløper overflaten til stål/jern og gir en gråsvart, ru overflate som mettes med olje for maksimal rustbeskyttelse.

 

Jeg har lyst til å duracoate Brügger & Thomet-demper om til matt blank/sølv - og lurer på om det egentlig bare er å pusse det ørlite ned og spraye løs? Vil sette stor pris på erfaringer og løsning her - og gjerne så enkel som mulig :shock: MÅ man bruke blåse enten fra Biltema eller proff, eller kan man påføre med andre ting, f.eks. en svært fin svamp?

Link to comment
Share on other sites

Hei National match!

 

Sjekk ut denne tråden http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=25383&hilit=prosjekt+rem+700+tactical

 

Her vil du finne svarene.

 

Men det er viktig at du har duraheat hvis du skal ha det på en lyddemper. Hvis du bruker vanlig duracote, så vil dette løsne grunnet varme.

 

Viktigst av alt er å rense bort fett, og du kan gjerne matte ned overflaten. Men husk å avfette etterpå.

 

Hvis du får problemer, så ta kontakt.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...