Jump to content

Hvor lenge jager basseten din?


cita

Recommended Posts

Har ei fauve tispe på 5 år som jager stort sett mellom 2-3 timer noen ganger litt lengre og har et veldig bra søk.

Bruker henne mest på rådyr men også på hare.

Hadde vert interesant å fått høre hvor lenge deres hunder driver og hvordan søket på de er.

Ønsker svar av alle basset rasene :D

Link to comment
Share on other sites

Har en Fauve selv han er 2 år og jager i 2-4 timer,han slår meget godt ut i søket og er flink til og holde kontakten i skauen før uttaket.Men når han jager har han nokk en tendens til og henge på litt lenge.og hvis han møter folk på returen kan det nok hende at han henger seg på dem.

Link to comment
Share on other sites

En sånn tråd blir nok ganske uinterresant, da folk som har drittbikkjer, neppe vil 'skryte' av det :lol::lol: (måtte bare)

 

Da kan du la være å lese....

 

For å svare trådstarter.

 

Jeg hadde en BAN hanne som jagde fra 1-2 timer, men han kunne ta ny los før han var inne til meg, slik at han kunne være ute 4 timer.

 

Mora til denne hannen jagde 2 timers loser første året men etter det har hun lost 20-50min.

 

Jeg var så heldig å få låne en fauve i hele høst, en 7år gammel hannund. Denne var veldig stabil på 75-90 min (rådyr)

Link to comment
Share on other sites

Basseten min (petit) jager fra 1-3 timer, vanligst 1,5-2 timer. Går losdyret ut så slipper han og kommer inn. Søket varierer etter terreng; i tett skog kan det være 200-300 meter kanskje, i mer blandet landskap opptil 500-700 meter. På tampen av en hard dag i skogen så er søket mer begrenset. Han stempler innom hvis han ikke finner en fot eller vilt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...