Jump to content

Tilgang på baner i grenland


Henry_1shot

Recommended Posts

Stusser litt på tilgangen på riflebaner i grenland.

 

Missforstå meg rett, ja det er en god del riflebaner, men de er enten stengt, ikke tillat å skyte på utenfor satte treningstider o.s.v.

 

Har nylig handlet ny rifle og pent brukt kikkert, og skulle gjerne ha testet smelljernet og begynt med litt ladedata og testskyting. men har ingen baner som jeg har tilgang til.

 

Eneste er Lanner, men der er det også dårlig med tilgang, da 100 meteren der ender mot en traktor sti som må stenges for hver gang. mao. trenger nøkkel eller skyteleder.

 

Er det noen som vet om en riflebane og/eller har tilgang på en, som det er litt mer fri tilgang på?(skien/porsgrunn/bamble og omegn)

 

det kribbler i fingrene å få testet denne rifla og laget meg en god-patron til den :P

 

All hjelp tas imot med takk!

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Ja!

 

Hvor har de bane? husker at det var en skytterbane mellom sundby og tangvalds kleiva man pleide å bli jaget fra i min barndom, men den mener jeg å huske er blitt stengt.

 

Så hvis det er noen her ifra bamble dfs så tar jeg gjerne litt info og er mer enn villig å betale for tilgang :)

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt med på den tråden i lengre tid nå, men den virker død. :(

 

Likte meg godt der på kammersmellene og hadde ikke vært dumt å møtt opp en gjeng 1 gang i uken for litt blinkskyting og sosialt samvær.

 

Det er litt stusselig å se at det ikke er bedre muligheter på bane i området her ifjorden. det er jo massive områder som bare er skog og fjell.

 

Må jo være en grunneier, som selv kanskje er litt interessert, som har et lite dalsøkk som ikke vil sjenere naboer og tur/ski -gåere.

 

 

Henry

 

Edit: Skriveleif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har selv vært i kontakt med Hollaskytterlag, og det virket som om de gladelig tok imot nye medlemmer (kontigent 180,-).

 

Klippet fra hollaskytterlag.no:

Trening på banen:

Riflebanen er åpen alle dager unntatt mandag og i kirketiden søndag kl 11 - 12. Organisert trening foregår tirdager kl 17 - 20 i sommersesongen, nærmere detaljer vil bekjentgjøres på disse nettsidene når de foreligger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...