Jump to content

gamo shadow 1000


danielomg

Recommended Posts

Hallo alle våpen interesserte, jeg lurte litt på om gamo shadow 1000 er et bra luftgevær :D ? og er det noen som ambefaler det, og er det noen her inne som kan si litt om det ? har søkt og styrt litt på nettet men finner aldrig noe god info :evil: håper fort på svar, skal snart kjøpe luftgevær :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt noen tusen skudd med den. Den har fungert feilfritt for min del. Noe tungt avtrekk med mye kryp, men det er tross alt ikke noe konkurranse våpen. Det er og forholdsvis kraftig med høy utgangshastighet. Oppgitt til 305m/s da jeg kjøpte det i allefall for 6 år siden. Jeg kronograferte det til rundt 290m/s en gang men det kan nok variere med hvilke kuler du bruker. Det fungerer kjempefint til eple og ølboks jakt :wink: Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale en Gamo Swadow 1000.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt noen tusen skudd med den. Den har fungert feilfritt for min del. Noe tungt avtrekk med mye kryp, men det er tross alt ikke noe konkurranse våpen. Det er og forholdsvis kraftig med høy utgangshastighet. Oppgitt til 305m/s da jeg kjøpte det i allefall for 6 år siden. Jeg kronograferte det til rundt 290m/s en gang men det kan nok variere med hvilke kuler du bruker. Det fungerer kjempefint til eple og ølboks jakt :wink: Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale en Gamo Swadow 1000.

 

Flott og høre :D men hva er og krone ?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt noen tusen skudd med den. Den har fungert feilfritt for min del. Noe tungt avtrekk med mye kryp, men det er tross alt ikke noe konkurranse våpen. Det er og forholdsvis kraftig med høy utgangshastighet. Oppgitt til 305m/s da jeg kjøpte det i allefall for 6 år siden. Jeg kronograferte det til rundt 290m/s en gang men det kan nok variere med hvilke kuler du bruker. Det fungerer kjempefint til eple og ølboks jakt :wink: Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale en Gamo Swadow 1000.

 

Flott og høre :D men hva er og krone ? og dreper dette luftgeværet ei kråke ?

 

Det er ikke egnet til skyting av kråker men det funker perfekt til skyting av forumtroll 8)

Link to comment
Share on other sites

og dreper dette luftgeværet ei kråke ?

 

Det er ikke egnet til skyting av kråker men det funker perfekt til skyting av forumtroll 8)

 

 

Og forumtroll er vel også det eneste som er tillatt å bruke luftgevær på forruten papp og annen blinkskyting. Ihverfall ikke på kråke eller andre levende vesen. Ikke dra denne tråden lenger enn nødvendig nå.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. fikk meg en god latter ( forumtroll ) men lurte bare på om det var nokk kraft i det til og drepe ei kråke 8) her vi bor så har jeg søkt om og skyte kråke med luftgeværet :D og jeg fikk låv til det, pga vi er så plaget med ødeleggelse av jordberåkeren :twisted: også drar den utover søpla :cry: også en ting til har et gammelt luftgevær, og jeg har tenkt til og saga av løpet litt ! men blir presisjonen noe dårligere ?håper på svar :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Litt sent svar kanskje, men men.

 

jeg kjøpte denne "luffa" på G-max sitt åpningstilbud i sørlandsparken i Kristiansand, da fulgte det med kikkertsikte (Gamo 4x32 WR?) og prisen totalt var 1000,-

etter å ha skutt rundt en 100 skudd ble jeg lei av å ikke helt vite avtrekkspunktet på avtrekkeren, fikk følelse nav at det vandret og at det stort sett lå veldig langt inne.

 

jeg surfet litt rundt, blant annet på http://www.airgunworld.org og kom da over http://www.charliedatuna.com/. bestilte straks en grt-g4 avtrekker til 36.50$ (pluss en hundrings for å bruke western union).

 

jeg bstilte onsdag før skjærtorsdag og en uke etter så hadde jeg fått avtrekkeren og montert den samme kveld. og det er enormt hvor forskjellig de to avtrekkerene er på våpenet, den nye (og forbedrede) er for meg mye bedre og mer presis i avtrekket.

 

så med å totalt ha brukt ca 1300,- på våpen, kikkert og ny avtrekker er jeg fornøyd med resultat iallefall. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter ikke kråke med luft våpen.. men jeg vet at gamo 640 som går cirka 280 m/s er mer enn kraftig nok på kort avstand. Skikkelige kuler er viktig..

 

Gamo 640 går ikke 280 m/sek, det er mer en juniorbørse å regne. Fabrikanten oppgir 640 fps, som tilsvarer ca 195 m/sek!

 

http://www.gamo.com/portal/international/rifles/ctnt/s0_0/_/_/12pi/Shadow-640.html

 

Å skyte kråke med luftvåpen er ikke lov, det er dyreplageri og straffbart. Sjansen er stor for skadeskyting..

 

Skal man skyte kråke bør man minimum ha salong-rifle, 22LR..., Jakt på kråke er tillatt i hele landet fra 15. juli til 31. mars.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...