Jump to content

Steyr LP-50 - Magasin har kila seg fast


Luft

Recommended Posts

Hei!!

 

Jeg trener en del med Steyr-LP50, men nå har 5-skudds magasinet mitt kila seg fast.

 

Jeg får fremdeles "cock`a" pistolen og fjøra virker som den skal, men magasinet sitter bom fast.

Det kan hende en av kulene ikke har vært "stappa" godt nok, og dermed klyst seg med magasinet da det flytter seg mellom 2 skudd.

Jeg må ihvertfall få skrudd av magasinhuset for å se - men det er rett og slett ingen skruer her, og jeg ønsker ikke demontere hele pistolen om det ikke er nødvendig.

 

noen som har erfaring her, eller en ide om hvordan jeg kan løse dette uten å sende den inn til reperasjon? :idea:

Link to comment
Share on other sites

Ring Børselars A/S og spør om råd. 63 95 20 11

 

Ja takk, det endte med å sende den inn i dag.

Jeg bruker vanligvis Gul Diablo Match, men fikk ved en feiltagelse den blå varianten ved forrige bestilling. Disse måtte noen ganger stappes lett med fingrene, så vil tro det er noen tidels mm lengdeforskjell på "kuleskjørtet".

 

Vil tro det er dette som har gått galt.

 

Kun de gule..dyreste og beste heretter.. :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ok, ny lærdom forteller meg at kulene ikke behøver å være av de dyreste.

 

Det som skjedde var at jeg fikk en ny bestilling av kuler med en liten oppjustering av kulediameter. (fra 4.48-4.51mm. Dette er i mitt tilfelle merket ut gjennom en elendig klistrelapp i bunn av kuleboksen)

Disse 3 hundredelene gjør at kulene ikke passer så godt i magasinene mine. De kan brukes, har jeg funnet ut, men jeg liker ikke den lille makta jeg må bruke for å få kulene 100% på plass. Er man litt kjapp, slik jeg var, får man e lita ulykke som den jeg har vært gjennom nå.

 

Det ble ingen alvorlig operasjon av pistolen heldigvis. "Magasinbrønnen ble justert slik at magasin glir lettere", fikk jeg beskjed om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...