Jump to content

Walther PP som slipper hammeren fra helspenn


norwegianwiking

Recommended Posts

Har en krigsprodusert Walther PP som jeg skyter litt med innimellom. Jeg var i klubben og testet den i går, og den har et problem som bekymrer meg, det virker som om rekylen slipper hammeren fra helspenn, eller at den ikke låser hammeren i helspennhakket under rekyl, og dette resulterer i at hammeren følger sleiden\faller frem til DA modus for hvert skudd. Heldigvis så resulterer det ikke i full rulle :D

 

Noen som kjenner til problemet, eventuelt en børsemaker som er velkjent med Walther PP\PPk her?

Link to comment
Share on other sites

Det er andre som er mer kjent med denne problemstillingen enn hva jeg er, men vanligvis når dette dukker opp er det med bakgrunn i at en eller annen kjøkkensmed har vært litt entusiastisk med fila for å "forbedre" avtrekket ...

 

Det kan hende du må bytte noen avtrekksdeler ol, dette kan sikkert Håvard Sønju på Skotselv hjelpe deg med, eventuellt så tror jeg Steenvaag Våpen har deler, det er ihvertfall de som er importør av Walther til gamlelandet.

 

Skulle du i tillegg ha lyst til å bli kvitt noe cash, har jeg ordentlig hylster (sivilpistol type) og to magasiner til PP liggende fra da jeg hadde en slik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en PP i kal .22 som hadde samme problemet. Problemet oppsto etter en avtrekksjobb. Det viste seg at det var den fjæra som rett ned i ramma og presser på den "broa" som fanger opp hanen. Du tester det enkelt ved å ta ut fjæra og strekke den ørlite. OM den fungerer noen skudd da er det kanskje nok å bytte fjær. En annen jeg Kjenner hadde samme problem med en PPK, men der viste det seg at ene skjefteplata var litt trang og pressa på "utløserarmen"som går langs ramma.

 

Lykke til med din PP, jeg er kjempefornøyd med min :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...