Jump to content

Pusse / slipeduk


RWA

Recommended Posts

Hei. Snakket med en kar her på mårran om hylsepleie, og han brukte å pusse hylsene med en pusseslipeduk samtidig som han hadde de spent opp i maskinen for å justere lengda på hylsa. Han brukte en pusseslipeduk fra biltema til dette, og det var 280 "korning" på den. Regner med det kan ha noe for seg. Er det flere som bruker dette? Er selv ganske så fersk i ladefaget, og man hører stadig nye ting som andre ladere har som rutiner. Jeg spør og graver nå mye også da - hehehe - så det er vel derfor. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis bruker man egnede hylsetrimmere til å justere lengden på hylsene etter at de har strekt seg. Jeg har selv spent opp hver hylse i en drill og brukt håndfil ved en anledning i et desperat øyeblikk, men metoden er nok ikke å anbefale hvis man har dårlig tid. :mrgreen: Kan anbefale Possum Hollow sin hylsetrimmer. Den er billig og funker brillefint. Se

for beskrivelse.
Link to comment
Share on other sites

Eh, pusseduk med 280 korning høres brutalt ut i mine ører.

 

Har du hørt om stålull? :wink:

 

Fikk samme inntrykket som deg, derfor jeg lurte litt på det.... Hylsene ble visstnok blanke og fine, men har nå selv mine tvil - blanke blir de sikkert, men tror det vil bli riper som er følbare også....

Link to comment
Share on other sites

Så grovkornet (relativt til det formålet) pusseduk vil nok fungere mer som slipeduk ja.

Tanken er vel nlanke hylser, ikke lettere hylser. :P

 

Montert i holder på en batteridrill vil et par runder med stålull resultere i hylser så blanke at du knapt har lyst til å ta på dem.

Fingeravtrykkene setter sånne stygge merker. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...