Jump to content

Omplasseres: IS Hannhund


TomMarius

Recommended Posts

Omplassering av tre år hannhund, rase Irsk Setter.

 

Har utviklet ett eierforhold til maten sin overfor min sønn, og omplassering vurderes derfor. Han er absolutt ikke farlig, de leker sammen og går overens i det daglige liv, men han har nok godt av å komme til et hjem med erfarne hundefolk som ikke har unger.

 

Han er glad i å jobbe, både på tur og med sele. Liker lange skiturer, lange turer i skog og mark og koser seg gjerne hjemme på kveldstid sammen med matfar.

 

Han lyder navnet Miro, er av gode linjer og er en veldig god jakthund. Jaktet mye over han i løpet av våre to sesonger og skutt både rype og storfugl for han. Allsidig hund, men kanskje best i rypefjellet.

 

Alt av nødvendig utstyr følger selvfølgelig med.

 

Hvis det kan være interessant, ring meg gjerne. PM for kontaktinfo.

 

Hilsen

 

Tom Marius

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne få presisere at denne situasjonen er ikke genetisk, det er mine feil som har gjort dette "mulig". I en annen seting er jeg fast bestemt på at denne hunden vil tilføre sin nye eier mange gode år med både lek og morro.

 

Det er med tungt sinn og tårer i øyne dette skrives, da hunden er en god turkamerat og jaktkompis. Og vil helst slippe å la den lange søvn komme når hunden har igjen så mange gode år, men om den ikke ikke får et nytt hjem vil dette bli vurdert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne at dette er ett problem, det er mange hunder som passer på maten sin, det ligger nedarvet i instinktet.

Hvis det ikke er noen andre problemer med hunden så er det jo bare å gi hunden mat en plass sønnen din ikke er, i ett bur eller på ett rom hvor han kan være alene.

Link to comment
Share on other sites

Så sant du ikke har andre grunner for å omplassere ham,så ville jeg ikke gjort dette nei..om det kun er ved foring det virker skummelt,kan man alltids fore hunden i et rom alene!La heller ikke hunden være i nærheten av gutten når han spiser sin egen menneskemat,men det er ditt valg..

Link to comment
Share on other sites

Er enig med trådstarter.

Om det bare er maten (idag) han beskytter, så kan det unngås. Men man vet aldri når beskyttelsen går over til en leke, tyggebein etc.

Man tar ingen sjanser i denne situasjonen, og jeg synes trådstarter tar en nøkter avgjørelse. Dessverre kan jeg dog ikke ta imot tilbudet.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Ut fra det jeg leser synes jeg det er riktig besluttning av eier. Mulig han med trening hadde fått det til å fungere men når man først har blitt skeptisk til hvordan bikkja oppfører seg så er det ikke lett. Blir slitsomt å ha ei bikkje og unger når man hele tiden må passe på fordi man ikke stoler helt på bikkja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har, etter samtale med flere oppdrettere og erfarne folk som har hatt hunden hos seg ved forskjellige anledninger, funnet ut at feilen er helt og holdent min. Mangel på aktivitet, feil bruk av oppmerksomhet og rein idioti rundt foringsvaner og lignende har gjort dette mulig.

 

Hunden beholdes inntil videre da jeg ikke har problemer med å stole på han utenom rundt dette med maten og alt den andre skal trenes bort. Her er aktivitetsnivået fra og med i går mangedoblet og hunden får brukt seg veldig godt når vi er ute. Mat er fjernet fra likningen og når hunden er inne på ettermiddagen er den i buret sitt for å sove.

 

Jeg håper jeg gjør det rette med dette, men om det stemmer vil dessverre kun tiden vise.

 

Så denne tråden kan stenges / slettes / brukes til å diskutere emnet, men overskriften kan sees bort fra.

Link to comment
Share on other sites

+1,du ville savnet ham i september..

 

Nei. Og ja..

Jeg ville savnet han fra den dagen han dro.

Selvsagt!Mente:Har du først jaktet endel med hund,blir jakten aldrig den samme uten..Det blir som å fiske uten agn det!Kvitter meg ikke med en hund,om den ikke er helt ubrukelig!Lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

+1,du ville savnet ham i september..

 

Nei. Og ja..

Jeg ville savnet han fra den dagen han dro.

Selvsagt!Mente:Har du først jaktet endel med hund,blir jakten aldrig den samme uten..Det blir som å fiske uten agn det!Kvitter meg ikke med en hund,om den ikke er helt ubrukelig!Lykke til :wink:

Måtte bare pirke litt. :) godt å se at det er så mange muligheter for han allikevel. :) Og at det er noen som mener jeg har gjort det riktige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...