Jump to content

Blir en A-Tec Maxim-demper veldig varm?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har i dag fått montert en A-tech Maxim demper montert på min .223 Howa 1500. Tenkte å kle denne med litt kammotape, men kom til å tenke på at denne kanskje blir veldig varm? Dvs. hvor mange skudd må man egentlig skyte på rappen for at denne skal bli "farlig" varm?

Link to comment
Share on other sites

jeg har en slik demper på min rifle i kaliber 30.06. denne demperen har innmat av stål så den tåler nok mange skudd før den blir ''farlig'' varm, men på min rifle så begyner jeg å få mirage over 10 skudd. 15 skudd går greit uten store forstyrrelser, over det så flyter korset i siktet rundt. men på en rifle i 223 kan du nok skyte enda flere skudd vil jeg tro. er somregel miragen som er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat DET er det vel veldig mange meninger om... :roll: Kanskje like mange som antall lyddempere der ute..

 

Vet om folk som har kappa pipa si rimelig kort, som har brukt demperen flere tusen skudd uten å åpnet den en eneste gang, og når den først ble åpna så fant de bare bittelitt kruttrester inni der, thats it..

 

Jeg kappa pipa mi på 47cm. Vet ikke om det kan kalles "kort".. Rifla totalt sett er kanskje blitt 1 cm lengre med lyddempern i allefall..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...