Jump to content

Mauser fra Global Arms, montasjer til denne??


villminken

Recommended Posts

Er det noen her på forumet som har erfaring med nyproduserte a'la Mauser M98 fra Global arms??

Jeg sliter litt med å finne skikkelige kikkertmontasjer til denne, det er lik høyde på fremre og bakre base, og det er frest spor i kassen men disse har en bredde 16mm på fremre base og ca 14,5mm på bakre base.

Tikka sine optilock baser passer på fremste, men det er da aktre som er problemet?

jeg er ikke interressert i å skru løse baser på toppen av de freste da dette vil se "not good" ut :?

 

Forslag med faglig(!) tyngde mottas med takk. :P

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke påberope meg noen faglig tyngde, og jeg kjenner ikke til noen ringer som umodifisert passer til sporene du nevner. Ble kassa levert fra fabrikk med disse sporene? Er det spor for låsetapp eller skulder for å holde montasjen på plass? Talley ringer kan ganske sikkert tilpasses, men de kan skli om de ikke har støtte mot en skulder.

 

En mulighet er å slipe om fremre ring og montere en base for Recknagel svingmontasje. Bakre bro kan brukes som den er, mulig at bredden på sporet må justeres noe. Jeg har vært borti en slik Global sak med denne løsningen, men såvidt jeg husker ble den levert fra fabrikken med double square bridge konfigurasjon, uten freste spor.

 

Man har også andre muligheter, alt fra å slipe vekk hele dritten og bruke baser for FN Mauser, til å maskinere ut baser for hakemontasje direkte i kassa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...