Jump to content

Lyddemper tikka t3 30-06


odvar686

Recommended Posts

har kjøpt A-TEC MAXIM til min 30-06 nå, så børsa mi ligger og får narkose hos kirurgen nå regner jeg med :D

ble best i test i våpenjournalens lyddemper test, med db reduksjon på 32.2db

 

 

spennende! :) peiling på hvor mye denne demper rekylen da? :)

 

kjenner selgeren veldig godt, da jeg handler fast med han, og han sa at han hadde maken på sin, og anslo rekylen med lyddemper som halvert.

har prøvd ei tikka T3 lite 30-06 med og uten maxim, og det var på høyde med 6.5x55 i rekyl tør jeg mene.

 

vil også gi deg noen tips angående skyting.

Når du skyter, er det viktig at du holder børsa godt inntil skuldra, og et fanst grep med begge hender og god kinnkontakt. men pass på at du holder riktig, så det ikke blir sånn krampetrekk, pga du strammer alt for mye. ligg på banen og få en kompis til og lade magasinet ditt uten at du ser, med feks 3 skarpe patroner og 2 klikk patroner, ikke se nedi magasinet da du tar ladegrep på nytt, da vil du selv merke om du napper i børsa da du får klikk. spessielt viktig er mengde trening.

har skutt mange 1000 skudd med 30-06 fra jeg var 10- 12 år. bestefatter hadde en HV mauser, og masse militær ammo til den, så vente meg så godt til den rekylen, at da jeg var 14- 15 år lå jeg om sommeren i t-skjorta og skøyt med mauser med stålkappe.

 

trening, trening, trening gi ikke opp!

Link to comment
Share on other sites

Det er nok ikke noe domt tips det å lade opp med klikk patroner og skarpt innimellom! Er ikke det at jeg ikke er vant med rekyl, skyter flere 1000 skudd i året med hagle :mrgreen: men synes det er mye behagligere å ligge å skyte på bane med demper både på grunn av rekyl, og at jeg føler jeg har ei stødigere rifle da :D så er greit å få mest mulig ut av en demper visst jeg først skal ha :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo! Da er børsa tilbake fra kirurgen og testet med a-tec maxim! Har ingenting og utsette på den annet enn at jeg er knall fornøyd! Demper bra og rekylen er på høyde me 243 i børsa mi! Og presisjons messig er jeg i snitt 5mm tettere samlinger enn uten lyddemper! Ingen tvil om at det blir a-tec på 222'n;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...