Jump to content

Jegertrap hagle


jegeren

Recommended Posts

Hva er det som anbefales av lengde på løpet og hvor trang borring i choken er det som er best å bruke?

Jeg har en Beretta 686SP jakt modell som jeg bruker på jegertrap, men er litt usikker på å bruke den da jeg har hørt at jakthagler tar skade av å skyte så mye med stemmer dette?

Er temlig ny på dette

Link to comment
Share on other sites

Nå datt jeg litt ut her Påsan, jeg trodde Jegeren spurte om valg av choker til jegertrapp ( med stålhagel ).

Hvor spør Jegeren om choker til figurjakt?

 

Men ja, til figurjakt brukes ofte trekvart til superfull. Noen bruker også halv i ett løp i en o/u. Selvfølgelig med bly.

Link to comment
Share on other sites

Nå datt jeg litt ut her Påsan, jeg trodde Jegeren spurte om valg av choker til jegertrapp ( med stålhagel ).

Hvor spør Jegeren om choker til figurjakt?

 

Men ja, til figurjakt brukes ofte trekvart til superfull. Noen bruker også halv i ett løp i en o/u. Selvfølgelig med bly.

 

Sorry, jeg tok feil. Alt det figurjaktpratet i det siste har tatt overhånd skjønner jeg :roll:

 

1-0 til deg. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei i jegertrap er det vanlig med 75cm løp og oppover. er du veldig lang eller liker børser som er fortunge kan du vurdere 81 løp og sånt. Men det er en smak sak. Hvis du skal bruke haglen til alt av konkuranse skyting vil jeg anbefale 75-76cm løp. Choker er en smak sak jeg har skutt med skeet choker od det virker det også men vil en ha skikkelig dotter er trekvart og anbefale.Men da må du væra nøye på skuddene for da er det ikke mye å gå på før det er bom. Og med en beretta er det ikke farlig og skyte med trekvart chok og stål patroner. ihvertfall ikke lerdupatroner. Jeg skjøt med det i tre sesonger uten at det var anntydning til slitasjer eller skader av noe slag i min 682 gold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...