Jump to content

innstikks pipe i combi


skattebo

Recommended Posts

har nå kjøpt meg ei innstikk pipe i combien min i cal 6,5*57r,er det noen her i cammeret som har noen erfaring med denne patronen,tanken var å få til ei dobbel rifle av combien min,

Noen som har gode/negative meninger med dette prosjektet mitt.

Combien er for øvrigt ei blaser i cal 12/30r blaser.

Kunne jo ha blitt morro om jeg kunne bruke ei mindre kule til mindre vilt og ei kraftigare ei til større vilt.

Lurer litt på hvilken presisjon man kan forvente med ei innstikk pipe.

Pipa er forøvrigt laget av dr viken børsemaker verksted,så nøyaktigheten på pipa skulle det vel ikke stå på.

Kom igjen folkens gje meg meiningene deres.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye måtte du ut med :?: Jeg har en drilling, men kunne tenke meg en innstikkspipe til kal 12 hagla mi i et småviltkaliber. 22 VMR eller opp mot 223, selv om dette er en rillepatron. Regner med at presisjon som du sier er god nok. kan da sette på en Docter som sikte :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes serieproduserte innstikkpiper også. Mest kjent er vel K&S

http://www.einstecklauf.de/

 

Nå skal man tenke over hvilke brekkvåpen man putter slike inn i, særlig om hylsa har kraftig flaskeform. 6,5x57R, ville jeg ikke puttet i hvilket som helst brekkvåpen, særlig ikke i øverste løp. Men her er jo styrken til en blaser med jegerlås. I den belaster ikke flaskepatroner mer enn de med rette vegger.

Link to comment
Share on other sites

Etter skyting med blaseren i dag, som vart ein stor overaskelse,med instikks pipa samla skudda 2 cm til vensrte for rifle pipa i 30R blaser og det var med 160 grain hornady sp.

Men med 120 gr brnes x satt skudda på samme hull som 30R pipa på 80 meter,så jeg burde vere skodd for all jakt på det meste i verden.

Med rifle pipene i så har jeg jo i prinsipp ei veeeldig velskytende dobbel rifle(bergstusen),med hagle har jeg jo eit velfungerende flukt våpen,og ladd med slugs så samler den 3 slugs på 5 cm på 60 meter,så man kan jo si at jeg er veldig fornøyd med denne kombinasjonen jeg har nå.

Skal bare ha meg ei motasje til raupungt siktet og kasje eitt til eit sikte med stor forstørrelse til skyting på litt lengre hold

HAR VERT EIN KJEMPE DAG PÅ SKYTEBANEN I DAG. :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...