Jump to content

Mojo lokkeugle


Eiesaren

Recommended Posts

Hei, kjøpte meg ei sånn ugle for 5mnd siden. Funker helt greit, jeg bruker lokkefløyte også.

Kjøpte 6 volts batteri på Biltema til 200 kr, og det funker veldig bra det:)

 

Selve ugle kroppen er ganske mye mindre enn den ser ut på bildene der jeg kjøpte den(jaktfall.no).

Men med vingene på så ser den ganske bra ut på avstand i skogen:)

 

Jordspydet som den står på er ganske kort(70 cm), men jeg har laget meg et røyr sånn at jeg får den høyere opp i luften, og da ble det mer action. Men da må du også lage noe og sette batteriet oppå, da ledningen(ca 150-200cm lang) fra fuglen ikke når ned i bakken lengre.

 

Har aldri prøvd andre lokkefugler/bulvaner, så kan desverre ikke si noe om hva som er bedre/dårligere.

Søk på MOJO på youtube så ser du den i aksjon og:)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 months later...

Hmm, var ute en tur med Mojo-ugla i går.. Dessverre viste det seg å ikke være noe kråker i nærheten, for det kom INGEN inn på lokkelydene.

 

MEN: det kom en hauk eller en falk av noe slag.. Den gikk til angrep på hubroen en gang, for så å sette seg i treet ca. 1 meter over meg. :D

 

En morsom opplevelse, men det ble altså med det!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har satt opp en lokke ugle et par ganger, ikke på batteri men med snor man drar i for og bevege vingene.

 

Men får liksom skutt 2 kråker/skjærer også stikker de og kommer aldri tilbake?

 

Hva er feilen?

 

Er det alt man får skutt før de lærer seg at dette er noe fanteri?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ikke skyt de første fuglene som kommer inn. Dette er oftest "speiderfugl" som tilkaller resten dersom dem finner noe av interesse. Man har som regel mer nytte av å holde tilbake skudd da de første fuglene ofte tiltrekker seg flere om dem blir sittende å skråle i området.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...