Jump to content

Jennings 22cal.....


Tomrune87

Recommended Posts

Missforstå meg rett. Man kan aldri vite den fulle bakgrunn for et kort spørsmål. Så når man tar en sjangs å legger ved et svar så er det litt som et sudd i mørket. Jeg og mange andre vet hva det er. Kan ikke se helt bort fra at noen er uvitende om det. Er det motsatte tilfelle er innleggets hensikt lagt død. That's it :wink:

Link to comment
Share on other sites

De fleste med litt våpenteknisk kunnskap vet at Jennings J-22 er siste skritt før søppelhaugen, og det står det faktisk også på Wikipedia. :lol:

Den er ansett som søppel, men kan fint benyttes som plinkepistol på hytta om man får seg en slik gratis, eller betaler med flaskepant for den.

 

Men, om fyren trenger deler for å kose seg med den, enn så lenge den virker - så er det ingenting i veien for det :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, hører mange sier dem skal være dårlig, men arvet den etter min bestefar, men desverre er magasinet sprengt, kulene kommer for rask opp.

Men så noen hadde magasin til salgs, så hvis du kan gjøre meg den tjenesten og sende meg et oppkrav på den hadde det vært kjempe fint.

 

Er så kjedelig og ha den ubrukbar da den er i kjempe fin stand ellers, har snakket med mange forhandlere, børselars, ryggevåpen,rognstad, men ingen kan skaffe eller har.

Link to comment
Share on other sites

ahh.. minner.. kjøpte en slik fra Aaserud på slutten av 90 tallet en gang. Samme type metall som en kruttlapp pistol og luktet omtrent like rart.

 

Som en liten fun fact, kan jeg fortelle at nedi boksen fulgte det med ett lite politisk flyveblad. Fritt fra hukommelsen sto det noe om Bill Clinton og noen restriksjoner som var blitt innført for antall produserte pistoler. Antallet fabrikken produserte hadde gått ned x-antall prosent etter han kom til makten, noe de tydeligvis likte dårlig.

 

Burde ikke være noe stort problem å få tak i magasin til denne.. I verste fall får du vel kjøpe en nyprodusert plombert en, de leveres med 2 magasin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...