Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow og CR Speed WSM II


Lima

Recommended Posts

For en stund siden slo jeg "virkelig" til å handlet CR Speed WSM II rigg til min CZ. Etter endel fikling fikk jeg riggen til å fungere, men jeg er ikke overvettes imponert. Det virker som CZ'en "henger" litt igjen i riggplastikken når jeg trekker. Til sammenligning har jeg en Safariland som jeg bruker til en Tanfoglio og her er det ingen motstand når jeg trekker.

 

Er det noen her som kan komme med noen hint på oppsett av WSM II riggen? Et bilde av rigg+pistol i tillegg til hvilke deler som er brukt hadde jo vært toppers!

 

 

Lima

Link to comment
Share on other sites

Okey. Har slipt noe på pluggen, men skjønner at jeg må slipe så mye at jeg får hele pluggen inn i løpet.

 

Har kikket på youtube video'en før, men skjønner nå at jeg bør titte litt mer nøyaktig.

 

Da går jeg igang med sliping og justering. Kommer tilbake med info hvordan det går :-)

 

Takk for alle tipsene!!

 

Lima

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hadde samme problem med mitt CR Speed hylster... genrasjon 1 vel og merke, men modifisert med en nedslipt .40 plugg.

 

Shadowen satt hardt, til jeg førsøkte og endre vinkelen på hylsteret en anelse. Det ble mye bedre.

Har sikkert noe med hvilken vinkel jeg trekker pistolen i, og gjøre. Uten at jeg brukte mye energi på å finne ut av det...

 

 

Husk å bruke locktite på den vinkelskruen om du har justert den. Min har ihvertfall løsnet på banen...

Link to comment
Share on other sites

Da er pluggen slipt ennå mer med sandpapir, "muzzle holder" og vinkelskrue justert og jepp det ble mye bedre. Det føles mer kontant når jeg hylstrer og pistolen sitter godt i hylsteret. Da er det bare locktite (takk Para Bellum) samt trening som gjenstår for å venne meg til den lille centimeteren som dk skriver og få litt mer speed i trekket :-)

 

Igjen takk for all hjelp og tips.

 

 

Lima

Link to comment
Share on other sites

Har også en CR Speed WSM II og hadde samme problem som deg, gikk over løpspluggen, samt jobbet noe mer med mellomleggsplatene og armen som går inn i avtrekksbøyle. Nå følger ikke holder med opp lengre, lite kraft som skal til for å løfte den opp, samt at den sitter fast i forover possisjon(ikke faller fram og ut.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...