Jump to content

Zip-Trim problem


C.Patron

Recommended Posts

Hm, jeg har to defekte slike. Virker som skovlene inni ikke blir kastet ut og tar grep slik at aksen spinner rundt. Er det noen som har opplevd tilsvarende og funnet en løsning? Jeg har testet forskjellige trimmere og når Zip-Trim´en virker, er det den raskeste jeg har brukt av alle, samtidig gir den også svært jevn hylselengde.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig en del som lurer på denne. Jeg mistenker at dette kan ha noe med statisk elektrisitet å gjøre, så siden ingen andre har noe svar, får jeg nok ta bryet med demontering og vask av delene med tøy mynker. Det fungerer jo i forhold til en del annet kranglette ladeutstyr og kan være løsningen her også, men om noen kan bekrefte, takk og takk :D

Link to comment
Share on other sites

Er klar over at overgangen går i en standard el skrutrekker, men når Zip-Trim´en fungerer, er den raskere. Forøvrig så KWICK TRIMMER ut til å være en hendig sak, men synes først og fremst å være beregnet på riflehylser, idet den indekserer på datum linja.

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan jeg nå meddele at det Zipper og Zapper. Problemet var akkurat hva jeg trodde (i hvertfall på den ene) Jeg skrudde opp. Tok ut de tre små skovel bladene , tok ut det svarte huset som de sitter i og vasket først for å få bort evt. fett, skyllte deretter i skyllemiddel og skylte av, tørk og sett sammen. Ops :twisted: det var visst lettere sagt enn gjort. Ganske mange stille "gloser". Frihånds arbeide var umulig, måtte sette i skrustikke, helt plant, da gikk det ved største forsiktighet å få balansert skovlene til å stå på plass. Deretter minst like forsiktig entre andre halvdel av trimmeren over. Skru sammen og fest. :D:D Ikke antydning til problem ved trimming av 200 .357 hylser. Men hvorfor i helvete kan ikke produsenten sørge for at noe slikt er unødvendig? LEE er billig og kun bra når det funker!, men da er det bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...