Jump to content

22-250 matvilt kuler?


jonz1

Recommended Posts

God erfaring med Barnes TSX 55grs, mine ligger vel litt på plussiden etter ladetabellen til norma med 203B.

 

Kan du si litt mer om hvordan slakta blir?

Har du skutt rådyr med disse?

 

Har brukt TSX 62grs selv, skutt to rådyr å begge har vert noe j..li blodsprengt.

Mulig jeg som har vert uheldig?!?!

Link to comment
Share on other sites

Denne kula du nevner har jeg brukt på kråke. Det sa poff og kråka var vekk.. Tror generelt at det er vel optimistisk å bruke en 22-250 på rype og tro at man kan spise den etterpå..

 

hvis man hele tiden må lade ned kalibre (eller opp for den saks skyld) så mener jeg at man har feil kaliber.

Link to comment
Share on other sites

God erfaring med Barnes TSX 55grs, mine ligger vel litt på plussiden etter ladetabellen til norma med 203B.

 

Kan du si litt mer om hvordan slakta blir?

Har du skutt rådyr med disse?

 

Har brukt TSX 62grs selv, skutt to rådyr å begge har vert noe j..li blodsprengt.

Mulig jeg som har vert uheldig?!?!

 

Har bare ett rådyrfall med den kula, og slaktet var kjempefint.

Link to comment
Share on other sites

hvis man hele tiden må lade ned kalibre (eller opp for den saks skyld) så mener jeg at man har feil kaliber.

På en måte skal jeg være enig i det. Men er man hjemmelader så er det morro å prøve litt forskjellige ladninger og kuler og her synes jeg kaliber 22-250 er svært så annvendelig med forskjellige ladninger og kuler. Men å skyte rype med full pupp ladninger blir heller et dårlig resultat som blir som en vrengt polvott :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...