Jump to content

Hvem vil finne løsningen på problemet mitt?


D.D

Recommended Posts

Hei, jeg flytta til ei litta bygd i hallingdal for 2 år siden, med store jorder og jakt terrenget rett utenom døra.

Når sommeren begynte å ta slutt så måtte reve åta på plass (og der kommer jeg til saken) det er ikke rev på åta.

jeg hadde lys på åta fram til nyttår og etter nyttår var det mørkt der.

Jeg kasta ut småbiter veldig ofte men ingenting hjalp. på slutten av året hadde jeg skutt 2 grevlinger og sett rev der 1 gang.

Så i år skulle jeg flytte åta på andre siden av huset (ca 200 meter) for og se om det hjalp, og det hjalp litt, reven er av og til rundt åta på 20 meter ca.

så hittil i år har jeg skutt 2 grevlinger og 1 rev (årsunge) og den reven var før det hadde kommet snø å jeg hadde lagt ut skikkelig åte.

 

Hvet det er mange tråder om revejakt, har lest noen men har ikke funnet noe som løser akkurat probleme mitt. så hvis noen har forslag på hva det kan være setter jeg pris på det:)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje du har noen naboer som har drevet åtejakt noen år, og som har truffet hotspot når det gjelder plassering?

Ellers må det sies at et åte trenger tid før det virker optimalt. Råder deg til å holde på med det du har nå, så kan det bli bra utover vinteren og kommende år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...