Jump to content

Ødelagt jaktradio?


Revejunkie

Recommended Posts

Under reve-sporing i helgen så skulle jeg til å krysse ei lita elv og det gikk som det måtte gå.

Plutselig så brast isen og jeg fikk meg en oppfriskende dukkert, det verste var nok at jaktradioen av merke Zodiac team pro fikk seg en skyll den også. Den fungerte til en begynnelse etter dukkerten, men med redusert lyd. Dro hjem straks etterpå og tørket den med hjelp av hårføneren til kjerringa. Dagen etter så er det ingen lyd men det er liv i display, men ikke helt som det skal være.

Mitt spørsmål er da:

Er det noen vits i å prøve å reparere?

Er det håp?

Eller er det bare å dra og trekke kortet å få seg en ny?

Link to comment
Share on other sites

Ta den fra hverandre i de enkeltdeler som er mulig- regner med det er kun å skille batteridel fra kropp som er aktuelt..... Men er det noen deksler du kan ta av osv så gjør det. Sørg for å la det være slik noen dager med delene liggende på en lett oppvarmet plass, ei skotørkehylle eller liknende er glimrende. Formålet er å tørke opp radioen "tvers igjennom", det er rart hva slik elektronikk kan tåle- men setter du batteriene i og kjører strøm på en radio med fukt i elektronikken minsker du sjansene for å lykkes. Om dette ikke hjelper etter noen dager er det vel bare å kontakte forhandler og høre hva garantien dekker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dukka 2 radioer skikkelig under vann, en Hunter, og en Yaesu. Hunteren virket etter 2 dager på badegulvet, men etter en tid måtte den inn til rep. Den bar preg av å ha vært under vann sa forhandleren. Yaesu'en ristet jeg vannet av, jeg tror jegeren hadde større problemer med isvannet en radioen, den er vanntett. Den tåler litt vann (1 meter/30 min) og kostet i sin tid under 2000 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...