Jump to content

Komplett liste med utstyr?


janove

Recommended Posts

Jeg har nå lest gjennom omtrent alt som er av tråder her inne på lade forumet.

 

Etter mange timer med research har jeg nå bestilt følgende fra factorysales.com, og som ni ser blev det Lee utstyr på meg. Jeg ønsker ikke at dette ska bli en tråd om pro / cons med Lee versus Dillon osv, men lurer litt på hva jeg eventuelt kommer å savne.

 

Utover det som er på lista har jeg digitalt skyvelær, og micrometer allerede.

 

Ladeboka er og på stue bordet, men jeg har begynt å skjønne at jeg trenger hylse fett opplegg, tumbler med separator.

 

Har skjønt at jeg mest sannsynlig og trenger "CASE CONDITIONING TOOLS".

 

Som de fleste ser av list skal jeg lade 9mm, .40, og .223.

 

LOAD-MASTER 40 S&W $219.98 (PRESSA)

CASE COLLATOR $11.40

LM SHELL PLATE #4s $23.99

PRO CASE FEEDER RIFLE $19.00

PRO CASE FEEDER SMALL $18.97

5 HOLE TURRET $11.40

PACESETTER DIES 223 $22.48

DIE SET 9MM LUGER CARB $33.28

GAGE/HLDR 40 S&W $3.80

GAGE/HOLDER 9 MM LUGER $3.80

GAGE/HOLDER 223 REM $3.80

USABSOLUTE USABSOLUTE $29.98 (VEKT)

SHOOTER PROGRAM/WINDOWS $13.99

BF KIT 40THRU44 TO.65L $22.80

B F KIT 40THRU44 TO.80LN $22.80

B F KIT 9MM/.365TO.46LN $22.80

B F KIT 9MM/.365 TO.60LN $22.80

B F KIT 9MM/.365 TO.75LG $22.80

 

Totalt pris inklusive frakt usd 650,60=3900 nok pluss 25% 4.875,-

 

Trur ikke dette er en spesielt dårlig pris i forhold til det jeg får.

 

Har lest mye om at visse har utfordringer når di bytter kaliber, men jeg kommer ha volum på .40, 9mm blir det lite av, og .223 er jeg usikker på per dags dato, men jeg regner med at jeg bestiller meg en pressa til hvis det blir for mye plunder å heft med omstilling osv.

 

Vil som sagt gjerne ha innspill på hva jeg eventuelt kan tenkes å trenge utover det jeg har på min liste allerede.

Link to comment
Share on other sites

Regner med du skifter hele toppen de gangene du skal konvertere den ?

Da er det greit å slippe innjustering av høyden (utvidelse av hylsa) hver gang du skifter kaliber.

Også greit om kruttmålet er ferdig innjustert slik at du slipper kjedelige episoder med feil kruttmengde en gang du ikke tenker deg om.

Derfor vil jeg anbefale et komplett kruttmål for hvert kaliber, evt. at du skifter ferdigjustert disk hver gang (merk disken).

Anbefaler også den justerbare disken slik at du kan finjustere ladningen.

De ferdige diskene gir gjerne endringer på et halvt grain i slengen, noe som er for grovt, ihvertfall til pistol.

Link to comment
Share on other sites

Factory sales har et utenlandstillegg på x antall prosent. Husker ikke akkurat, men det var relativt drøyt (20%?). I tillegg synes jeg frakten deres er dyr. Jeg bestiller selv masse fra utlandet, men har sluttet å benytte FS.

 

Sjekk med interarms.no, prisene er ofte konkurransedyktig. Bare ikke forsøk å betale med Mastercard, da blir Lars olm.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si meg enig i at factorysales tillegg er spesielt høyt, jeg har summert opp prisene på det jeg har kjøpt i usa i forhold til interarms og jeg kommer frem til at jeg med frakt og mva betaler 4.875,- totalt fra factory sales, og samme produkter fra interarms blir 6985,- uten frakt pluss at jeg har valgt et windows baser program med fra statene som interarms ikke har, som da er med i totalen.

 

Kort fortalt har jeg da spart litt over 30%. Jeg er klar over at jeg nå har bestilt en god del og differansen blir ju ikke så stor hvis du kun bestiller et par deler siden prosent biten av frakt blir da større på totalen.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg en O-presse med en gang, du vil neppe angre. LMen kan være grei nok til å lade i større mengder, men den er mindre praktisk til småserier. For å lære prosessen med lading er O-pressene å foretrekke, det samme gjelder små serier med feks rifleammo.

 

Hvis jeg bare skulle hatt én presse ville jeg valgt Lee Turret uten å nøle, angrer faktisk litt på at jeg kvittet meg med min. Har nå en LM, men en god O-presse regner jeg som nødvendig likevel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...