Jump to content

Tilbakekalling av Optimus Nova +


Pettersprett

Recommended Posts

Litt informasjon og litt for min egen del...........

 

Var innom villmarksbutikken og nevnte at jeg ikke var helt fornøyd min Nova+. Har liksom aldri fått den effekten jeg ønsker ut av den. Tar etter min mening alt for lang tid å koke opp en kjele med vann. Fyren i butikken sa at flere av brennerne var tilbakekalt fordi det er noen feil på de. Dette gjelder fra QA000011 til QA007313.

 

Den jeg har havnet under tilbakekallingen, jeg kan bare ta med brennern og få en ny en, men jeg fikk også tilbud om å legge i noen kroner og få en Kovea Booster +1. En av fordelene er at man kan bruke denne på både gass og bensin/parafin.

 

Den har gjort det veldig bra i flere tester, men vil gjerne ha folkets mening om hva jeg burde gjøre.

 

Fyr løs!

 

Link til produsent http://www.optimusstoves.com/seen/service/nova-recall/

 

Petter

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville fått pengene tilbake å kjøpt en MSR XGK Jet stove.

Dem er det aldri feil med. Men kan ikke brukes på gass.

Men det gjør ikke så mye da gass er ubrukerlig på vinteren,eller når det er kaldt generellt.

Har brukt/prøvd det meste av Optimus/primus i årenes løp,men ingenting slår driftsikkerheten til MSR.

Link to comment
Share on other sites

Kovean er antakeligvis den mest robuste brenneren på markedet i forhold til vekt.

Du får billigere brennere, brennere med høyere effekt, lettere brennere.

Kovean kan bare brenne bensin eller gass, ikke parafin, men du slipper dysebytte.

Den er like stillegående som et F16 fly.

Jeg bruker vanlig 4 takt miljøbensin på min vinterstid og gassboks på korte turer om sommeren.

På ukesturer i fjellet sommer/høst har jeg med to stk 0,6 liter bensin + en liten gassboks.

Jeg har også en løs aluminium vindskjerm, den gir en mye raskere oppvarming og anbefales til bruk på alle brennere.

 

Jeg er enig i at MSR har endel gode brennere, men har ingen betenkligheter med å anbefale kovea booster fremfor msr og alle de andre av den grunn at den er veldig solid og enkelt konstruert, bare pass på at du ikke får en kovea kopi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...