Jump to content

Åpningstider skytebaner (i lofoten)


SuperZ

Recommended Posts

Etter å ha hatt kort vei til skytebanen på Jonsvatnet i Trondheim har jeg snudd nesen hjemmover til Lofoten.

I første øyekast virket det som det sto godt til med skytebaner, men åpningstidene er virkelig anderledes.

 

Vi var heldige som fikk benytte skytebanen på Jonsvatnet som vi ville innenfor de bestemte klokkeslettene (hele dagen), men jeg ble overrasket når jeg fant ut at for å benytte skytenanen her i Vågan (som sivilist) må man begrense seg til torsdager etter kl. 18:00 i sommersesongen. Da er det "jegertrening/oppskyting" som jo da er åpne for alle. Ellers er bare banen åpen for DFS trening. Min erfaring er at på jegertrening tar man ikke med seg en neve forskjellige ladninger og koser seg på banen.

 

Jeg lurer derfor på om dette er vanlig praksis for oss som ikke skyter DFS-programmer rundt om på landets skytebaner.

Neste spørsmål til dere som er lokalkjent er om det finnes andre baner ikke så langt unna Austvågøya som har bedre "åpningstider".

 

Jeg bør vel legge til at jeg var medlem i Nidaros skytterlag når jeg brukte banen på Jonsvatnet.

Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med skytterlaget på Vestvågøy. De har også jegertrening en gang i uken. Nå var det snakk om å få i gang et bedre opplegg for jegere på banen på Napp, men det blir kanskje langt å kjøre helt dit. Også på denne banen er det restriksjoner i skytetider pga. støyplager for naboene. Det er vel en kjennsgjerning at mange baner er bygd i DFS regi og at mange i DFS lagene rundt omkring ikke akkurat er overbegeistret for våpen uten diopter på, og derfor ikke prøver så veldig hardt å legge til rette for skyttere uten Sauer.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve å høre med Napp Skytterlag (DFS) og så vet jeg av en skytebane på vestvågøya, ligger inni slydalen.

 

Vi brukte Napp Skytterlag sin bane ved avtale på forhånd, men vet ikke hvordan dem stiller seg til at folk bruker bana når som helst. Men er vertfall verdt et forsøk, snakk med Rino om saken :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meld deg inn i dfs å skyt når de skyter.

Man kan vel trene med hvilken som helst rifle i dfs, er vel kun i konkurranser man må bruke rett antrekk og rett børse.

Det beste hadde vært å starte en bane uten dfs, men det er vel ikke fullt så enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Hei

slik er det her oss meg også. du kan gjerne vera medlem og jobbe dugnad, men skyter du ikke i Donald sko, tvangsjakke, Skytebriller og caps med stuppebrett så må du fint vente til guttaboys er ferdig og dermed hive ut 3-4 skudd for så pakke samen for da skal dei heim og dermed låses banen ned. føler att skytter laga ikke tar noe hensyn til jegerskytting.

:evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...