Jump to content

Erfaringer med Sightron SIII?


Østengen

Recommended Posts

Jeg sliter med å skjønne hvorfor noen skribenter må bruke mer syre på å angripe enn å debattere emnene? La oss slippe "min er større enn din"/sluttstykket-slenging. Mange her er nye og vil lære av de som har opparbeidet kompetanse.

 

La oss dele erfaringer og svelge gulp inni oss. Uten personangrep?

 

 

vedr.:

 

"Underlig konklusjon...

 

Hvis du står for dette, håper jeg du har integritet til aldri mer, poste noe som helst, på forumet."

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

vurderer sterkt å handle ett SIII 3,5-10x56 jeg også... med lys. Tenker også at det ikke kan være så mye dårligere enn en Zeiss Classic...

 

Hører mange skryter veldig av de siktene rundt omkring...mens mange fremdeles er skeptiske og tviholder på at tysk er best... ikke lett...

Link to comment
Share on other sites

Spør Bjørn på jaktfall om "retur om misfornøyd-garanti". Jeg er enig at at tysk sikkert er bra eller best innen mye, men google og les div greier fra USA, alle kan ikke ta feil.

 

Har lagt inn søknad hos min vakre kone om få leke med en 2,5-17 x 56 til høsten. Hvis den greier dårlig lys...Det blir heftig. Hvis jeg får ja...

Link to comment
Share on other sites

fikk låne SIII 3.5-10x56 på jaktfall og prøvde den hjemme på kvelden. Sammenligna hvor lyssterk den var med en S&B Zenith i samme størrelse og en Leupold VX-III. Den var ikke noe dårligere enn de to andre. Snarere tvert i mot.

 

Så nå har jeg gått til innkjøp av en slik Sightron kikkert og montert den i dag. Skal dele mine erfaringer med kikkerten etterhvert som jeg får noen jaktturer med den. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser de nye modelene med opplyst retikkel er kommet (taktical), utenom 2.5-17x56 modellen.

Litt synd for det var den jeg hadde mest forhåpninger kunne være en god kikkert til både langhold og hjortejakt om natten, hadde dermed passet best til mitt bruk.

10-50x60 modellen er vel ikke like lyssterk som 2.5-17x56 modellen, eller tar jeg feil her ?.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...