Jump to content

Münsterländertreff på Dovre 30/5-1/6


beagle

Recommended Posts

God dag Munsterfolk.

Eg skal opp over. Eg gleder meg som vanlig, det skal bli utrolig gøy å treffe gamle kjente og nye venner eg ikke viste eg hadde, igjen etter to års fravær fra samlingen.

 

Håper at det kommer flere fra den tørre og varmeste delen av landet enn bare meg. Vi er desverre ikke så mange munsterlandere i bergensområdet, men de som finnes bør ta turen oppover, og da spessielt nye hundeeiere. Dette er en unik mulighet for å skaffe seg kontakter i miljøet. Til samlingen kommer alle "de store" i klubben. Ove, Bjørn, Vidar, Odvar, Pål og Eva for å nevne noen.

 

Beagel:

Eg skal som du ser oppover, noen jeg kan hjelpe deg med???

 

Hilsen

munsterjeger

Link to comment
Share on other sites

God dag Munsterfolk.

Eg skal opp over. Eg gleder meg som vanlig, det skal bli utrolig gøy å treffe gamle kjente og nye venner eg ikke viste eg hadde, igjen etter to års fravær fra samlingen.

 

Håper at det kommer flere fra den tørre og varmeste delen av landet enn bare meg. Vi er desverre ikke så mange munsterlandere i bergensområdet, men de som finnes bør ta turen oppover, og da spessielt nye hundeeiere. Dette er en unik mulighet for å skaffe seg kontakter i miljøet. Til samlingen kommer alle "de store" i klubben. Ove, Bjørn, Vidar, Odvar, Pål og Eva for å nevne noen.

 

Beagel:

Eg skal som du ser oppover, noen jeg kan hjelpe deg med???

 

Hilsen

munsterjeger

 

 

Hei, Pakker bil med hund,unge og kjerring ein eller annan gang på fredag. Med retning Dovre over sognefjellet. Var der for 2 år sida uten hund kjempemoro. Me får snakke saman der.

 

Beagle

Link to comment
Share on other sites

Beagle - har ikke du egentlig feil nic i forhold til münstertreff? vet de er liberale mht rase der, jeg har korthårvorsteh noen ganger - men harrabikje?

 

münsterjeger - klart, ser jo poenget med å dra til toftemo men er det ikke litt usportslig å dra på rasehundtreff for å jakte münstere;-)

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Munsterjeger:

Joda, stemmer det.

Bonso ble med oss hjem. Han har allerede lært og sitte, men jeg sliter litt med å oppnå full kontakt med han. Var ute i sogen med ARL og hunden hans idag. Da fikk jeg litt kontakt, og var følgende raus med godbiter.

Valpekurs er først om 4 uker, men bedre sent enn aldri. Han er da 13 uker gammel.

 

Når vil dere anbefale å begynne skuddtrening med hunden? hadde tenkt meg på skytebanen imorgen, emn stoppe et par kilometer før, leke litt, gi litt godbit for så å reise hjem igjen. Noen som har tanker om det?

 

Beklager OT.

 

Er det flere treff i regi av Münsterländerklubben som dere skal på, evt anbealer?

 

 

P

Link to comment
Share on other sites

God dagen p1er.

Når eg skal svare på hundespørsmål velger eg allid å begynne med å si at eg ikke er verdensmester.

 

Min mening er, skuddtrening er noe eg ikke har brydd meg om, skutt litt med .22lr uten demper o.l., men det å ta med en valp på skytebanen er i mine øyne bare tull. Hvis du skyter i fuglesituasjoner seinere så er hunden så fokusert på fugl at jeg ikke tror det betyr noe om det smeller, feller du (du skyter jo med munsterhagle, så da er det treff hver gang :lol: ) så er dette bare en positiv opplevelse. Det er ikke noe utpreget problem at munsteren er skuddredd. Mer det motsatte.

Når du skal felle for hunden din???? Når du har en dressur som sitter inne i skogen, eller på fjellet løs i fuglesituasjoner!

 

Av andre aktiviteter du bør henge deg på???

Perskule er et apportkurs. Har sjøl vært der to ganger. Kanonbra opplegg. Anbefales på det sterkeste. Kanonsosialt på kveldene, og med Ove og Bjørn som dommere og ledere. For å sitere Ove. -Det kan ikke gjøres bedre, bare anderledes-.

 

Har klubben treningssamlinger på fjellet hvor det kommer mange med munstere, få med deg en av disse og, dette for å sammenligne din hund mot andre. Dette gir en god pekepinn på om hunden er så god som du selv mener og klar for prøvestart. (om dette er en av ambisjonene)

Tren med andre hunder og la hunden din treffe mange hunder i ung alder.

 

Det er en veldig dragning mot Sverige og rapphøns. Sikkert bra saker, men EG har mer tro på tre ryper om dagen fremfor 30 rapphøns på en dag. Min personlige mening.

 

Ellers så er mitt tips. Snakk med Pål. Dyktig mann.

Vær kritisk til alle tips du får om dressur. Hør på alle sammen, tenk deg om, og bruk bare de tipsene du selv mener er gode etter å ha tenkt deg godt om en gang til.

 

Munsterjeger

Link to comment
Share on other sites

Beagle - har ikke du egentlig feil nic i forhold til münstertreff? vet de er liberale mht rase der, jeg har korthårvorsteh noen ganger - men harrabikje?

 

münsterjeger - klart, ser jo poenget med å dra til toftemo men er det ikke litt usportslig å dra p??å rasehundtreff for å jakte münstere;-)

 

/D

 

Fei nic?

Hadde beagle før og bruker samme nic'et som på sluttstykket. Bytter ikkje nic om eg bytter hund.

Link to comment
Share on other sites

Fei nic?

Hadde beagle før og bruker samme nic'et som på sluttstykket. Bytter ikkje nic om eg bytter hund.

 

Var ment med humoristisk undertone.... Har hatt både Beagle og Munster selv jeg:-)

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Beagel.

 

Er sognefjellet åpnet nå??????????????

 

Har sjekket vegvesenet sine sider flittig i det siste, og der står det fortsatt som vinterstengt. Planlagt åpnet i mai, men rv 55 er fortsatt merket som stengt sist eg sjekket.

 

Sognefjellet var ope før 1/5 men med nattstenging. Siste veka har det vore ope uten nattstenging om eg ikkje tek heilt feil. Skal undersøke nermere og legge ut status her.

Beagle

Link to comment
Share on other sites

Fei nic?

Hadde beagle før og bruker samme nic'et som på sluttstykket. Bytter ikkje nic om eg bytter hund.

 

Var ment med humoristisk undertone.... Har hatt både Beagle og Munster selv jeg:-)

 

/D

 

Er nødvendig å ha humoren med seg når ein driv med hund. Har ein hund på 2 år som eg ikkje har fått trena slik eg vill p.g.a ryggproblemer. Men ein må gjere det bste ut av det :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...