Jump to content

cz 452


ole b

Recommended Posts

kjøpte den med en våpenselgar, so den må no vel vere lovlig då. den er vist ikkje heldempet, er bare en stor lyddempar på den. fikk en kar til og sjå på den nettopp. har ikkje so god peiling på våpen. tok jeger prøven i fjor so er litt grønn på de meste. betalte 5000kr får den med kikkertsikte. har eg vorte lurt da?

Link to comment
Share on other sites

Er det lov å selge heldempere nå da?

Ja det er da klart, men om du mener de med løpslengde inne i demperen på under 40cm (Alm sin heldempede utgave). Så er vel svaret muligens nei eller tja. Hva som skjer med disse våpna, er det ikke noen som vet enda.

 

5000kr for en Alm heldempet cz452 er vel helt grei pris (over 7000kr ny, for reine rifla). Problemet er at ingen vet hva som skjer med disse våpnene fremmover, så om verdien er 5000kr akkurat nå? Ja det er det ikke godt å si noe om, Jeg ville nok sagt at de egentlig er uselglige frem til den saken er avklart.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Låner tråden litt. La igår merke til at forskjeftet på rifla ligger an i pipa helt fremme når jeg har tofot montert, og i frontrest. Merket dette ved å dra et papir mellom løp og forskjefte, og da satt det omtrent fast når rifla lå horisontalt i rest/tofot. Rifla vertikalt, så gikk papiret lett inn og ut.

 

Er det vanlig med disse riflene? Noen som kan teste på sitt våpen (cz 452 17hmr varmint)?

Link to comment
Share on other sites

OK. Har ikke merket noe til treffpunktforandring. Trodde ikke skjeftet var festet foran ved reimfesteskruen. Kan det være noe som har løsnet der da, siden skjeftet er slik som beskrevet? Kan dytte skjeftet borti pipa om jeg trykker helt foran på forskjeftet med litt kraft. Kan ikke huske at det var slik da jeg kjøpte den.

 

Edit: Det er de siste 2cm helt foran på forskjeftet som tar an i pipa ved belastning (tofot, rest m.m) i horisontal posisjon. Ellers glir arket problemfritt att og frem. Presisjonen er det ikke noe å utsette på, så vet ikke helt om jeg skal bry meg. Kanskje smelle til med en KKC stokk, nå når jeg har en (mulig) unnskyldning :)

Link to comment
Share on other sites

Dette høres ut som en c452 std/lux, disse har alltid hatt dette problemet ved bruk av tofot.

 

Først kan du sjekke følgende:

 

Løs opp (ta ut) fremste festeskrue for stokken (ett stykke forran der avtrekkerbøylen slutter). Gjenta så testen med papiret, med og uten tofot.

 

Tar løpet fortsatt i stokken, kan du ta ut mekanismen av stokken. Så kan du ta en bit av ett kosteskafte (eller lignende), og vikle litt sandpapir rundt, slik at du har en rund pussekloss. Puss så forsikrig bort litt i det området av løpskanalen der løpet tar i, til løpet ikke tar i ved test med tofot.

 

Tar løpet nå ikke i, kan du prøve med å shimse litt mellom løpsfestet og stokken (ikke bruk mere enn du må). Til løpet ligger fritt ved bruk av tofot.

 

OBS! Det hender at fremre reimfeste kommer for langt igjennom stokken, og ender opp med å presse mot pipa ved bruk av tofot. Da må enden av skruen som stikker igjennom slipes av litt.

 

Lykke til.

 

P.s. KKC stokken er fet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...