Jump to content

Løpsbytte Remington 700


Danish

Recommended Posts

Hei,

 

For en tid tilbake kom jeg over et løp i 22-250 på finn.no, som jeg sikret meg. Har hatt en Remington 700 SPS P i .308 ganske lenge nå, uten å helt bli klok på den. Uansett. Her om dagen skulle jeg se om jeg klarte å få skilt løpet fra kassa ved hjelp av vanlige garasje-verktøy (da rørtang, tvinge og mors grytekluter i gummi). Men, det sitter dønn fast.

 

Har lest litt rundt på nettet, og funnet ut hvilke verktøy proffene bruker til dette - og spørsmålet nå er om jeg skal gå til innkjøp av en av disse http://www.midwayusa.com/viewproduct/?productnumber=710783, eller om jeg skal satse på å få laget meg en selv.

 

Jeg er temmelig sikker på at en børsemaker klarer denne jobben utmerket; men for de prisene de gutta oppererer med - kan jeg jo likegodt kjøpe meg ei kliss ny rigg.

 

Det er ikke noen her inne som tilfeldigvis sitter på en slik nøkkel, og bor innenfor det sentrale østlandsområdet?

Link to comment
Share on other sites

Skal du bytte mye mellom de pipene??

 

Om du skal det bør du få en børsemaker til å bytte over første gang.

Rem pipa mi satt noe jævlig men jeg skulle bare ha den ut får å kasere den

men skulle jeg hat den inn igjen ville jeg fåt en børsemaker til jobben førse gang

 

det neste du trenger er en pipe stikke med tilbehør

og kammertolker en "go" og en "no go"

 

skal du bare ha den over å ikke noe mere er det jo ikke noe å tenke på.. da er utstyret for dyrt..

 

 

dette har jo også en pris så du bør kansje vurdere om børsemaker prisen er så ille..

det gjjør de fort om alt passer..

 

 

 

Guffen

Link to comment
Share on other sites

Som folk sier her så må du nok til børsemaker for å løsne fabrikk pipa. Dette tar ikke lang tid for en børsemaker (15 min) og er du heldig smetter den nye pipa inn uten at den må brotsjes til rett kammer dimensjoner.

 

Når du nå har to piper som er tilpasset kassa så har du egentlig et fattigmanns løpsbytte system. Du kan bytte mellom de ved å sette pipa i ei kraftig skrustikke med slike:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=248002

 

og skru av låsekassa med en slik:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=933563

 

Riktig nok så ville jeg anbefalt deg å få børsemakeren til å "pinne" rekylklakken til låsekassa når du først er i gang. Litt jobb, men da slipper du å passe på at denne kommer på rett plass når du skal bytte senere.

 

Gjorde dette på en 700 i 30-06 og kjøpte to nye løp. Børsa opererer nå med .270 win løp i reinsjakta og 338-06 løp i hjortejakta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...