Jump to content

Søknad av patron-samling


Appel

Recommended Posts

Heisann, jeg har nå bestemt meg for å begynne å samle på patroner.

Men det som er at jeg må ha søknad/bevis. Og hvordan jeg får det, vet jeg ikke riktig ennå. Jeg har søkt på søkefunksjonen men ikke funnet noen ting. derfor lurer jeg på om noen kan kort forklare hvor jeg kan få tak i en søknads-"lapp", og gjerne noen tips om hva som skal være med på søknaden, for at den mest mulig blir godkjent.

 

Takker for alle svar :)

 

mvh Appel !

Link to comment
Share on other sites

Heisan

 

Det du må gjere er at du må lage ei liste over alle typer patroner du vil samle på. Eg sendte inn et 8 siders word dokument med alt frå kaliber .14 til .700 Nitro Express.

Tok i tillegg med i søknaden at eg ville samle både på sivil og militær ammunisjon og hagle patroner.

 

Lag til det dokumentet med all ammo som et vedlegg og send det sammen med søknaden til politiet.

 

Gå inn på Wikipedia, der finn du mange typer ammunisjon som du kan føre opp i den lista di. Eventuelt hvis du har et spesielt område som du vil samle på, så tar du med dette.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ikke noe standardiserte skjemaer. Det lureste du kan gjøre er å kontakte nærmeste politimyndighet, de vil si hva DE krever i søknaden. Det varierer nemlig ifra sted til sted.

 

Normalt skal det stå i søknaden hva du vil samle på av ammo (område) + totalt antall du vil samle. Vær OBS på at det er regler for hvor mye patroner som er tillatt å oppbevare i et hjem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...