Jump to content

Smith & Wesson m41 Performance Center


shun

Recommended Posts

Noen som har prøvd denne enda? Ser at de har den inne på Winge Våpen.

 

http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=2789

 

Jeg skal snart gå til innkjøp av min første .22 og jeg har blant annet dette våpenet på lista over aktuelle pistoler. Har lest litt på amerikanske forum, og det ser ut som at S&W model 41 har et generelt godt rykte. Bruksområdet blir hobby / trening og mulighet til å hevde meg på stevner. Jeg har brukt Hammerli X-Esse på treninger så langt, et våpen som jeg føler går godt og er ok å skyte med, men jeg liker ikke plast følelsen. Det er klart jeg har jo mulighet å kjøpe en match pistol når jeg har budskjett på nærmere 10 000, men innerst inne vil jeg helst ha en pistol med et "normalt" grep som ser "normal" ut. ;) Derfor stiller denne sterkt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, får vel smøre meg med tolmodighet da.. :)

 

Det er uansett ikke før i februar / mars det er aktuelt å kjøpe så jeg har jo god tid enda til å bestemme meg.

 

Har du funnet noe mer informasjon om våpenet enn det er på sidene til Winge?

Link to comment
Share on other sites

Ok, får vel smøre meg med tolmodighet da.. :)

 

Det er uansett ikke før i februar / mars det er aktuelt å kjøpe så jeg har jo god tid enda til å bestemme meg.

 

Har du funnet noe mer informasjon om våpenet enn det er på sidene til Winge?

Jeg vurderte å kjøpe den, men siden winge ikke kunne gi no info om når de fikk den inn eller hva som var forskjellen fra gamle modellen..så blei det en brukt M41 istedenfor :)

Syns 10 000 er ganske mye for M41 , men en god pistol er det absolutt. Nydelig avtrekk og en solid vekt. Noe annet enn lette "plast pistoler".

Har leita litt etter info om 2010 utgaven på S&W nettsida, men fant ikke noe info der heller. Vil tro at forskjellen er lettere løp + annet forsikte. Gamle modellen er litt fortung.

Link to comment
Share on other sites

Muligens litt forskjell i kvalitet på en gammel og en ny fra Performance Center?

De gamle (fram til 1989 tror jeg) M41 ble hånlaget av de gamle kara som virkelig hadde peil hos S&W. Da de gikk av med pensjon blei det en slutt på at m41 blei satt sammen for hånd. Dagens performance center er vel noe lignende de gode gamle vil jeg tro... 2010 PC m41 er en samlebånd m41 som er pimpa av s&w' s børsemakere. correct me if I am wrong :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har leita litt etter info om 2010 utgaven på S&W nettsida, men fant ikke noe info der heller. Vil tro at forskjellen er lettere løp + annet forsikte. Gamle modellen er litt fortung.

 

Fant ingenting om en model 41 performance center i det hele tatt på smith-wesson.com ... Godt å høre at du er fornøyd med den, virker som at jeg er på rett spor.

Link to comment
Share on other sites

Du burde uansett prøve skyte...eller holde å føle på den før du kjøper. Det er en stor og tung pistol for noen. De fleste har for små hender til å få et godt grep. Men du har jo god tid til å bestemme deg, så må jo være mulig å få prøvd en før det blir kjøp :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...