Jump to content

10/22 og presisjon


Kåre1983

Recommended Posts

I min 10/22 går det meste ok ut til 50m, på 100m samler de fleste som ei hagle :?

bortsett i fra Lapua sin SK ammo

både High speed og Sub samler på et kronestykke på 100m.

 

Må nok kjøpe deg aktuelle merker og prøve vanskelig og få gode samlinger med billig ammo tror jeg

men prøv..

 

Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Har ikke 10/22 men 77/22. Har erfart som mange andre at Rugere ofte leveres uten presisjon :evil:

 

Gjennomsnitt av mange ammotyper på 50m er Ca. 40mm. Kanskje enda mer.

 

Ingen patroner går "Godt" (bedre enn 25mm) Lapua Midas og Lapua 50gr kule (kommer ikke på navnet), samt RWS R50? er best med 25-30mm. Har i det siste brukt CCI Sub. hulspiss, like presis i min rifle som Eley til doble prisen.

 

Har kjøpt pipe i 17Mach2. Samler rundt 20mm på 100m. Har kun prøvd Remington med V-max ladet av Eley.

 

Har skutt med to stk. 10/22. Presisjon er ikke ett av ordene jeg ville tatt med i en produktbeskrivelse.

 

Andre begrep som moro, trivsel, artig, gøy, sexy(sa jeg virkelig det?) stemmer ganske bra..

 

 

Ruger kjøper man for egen fornøyelse, er det viktig å treffe kjøper du noe annet :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

10/22 Target'n min leverer god presisjon med Fiocchi Copper plated og Eley hi vel hp, blå etikett med hare/kanin på.

Bedding(byttet også stokk, men det var kun kosmetisk, men ga også bedre kinn kontakt) og noe pussing av avtrekket, var til stor hjelp.

Link to comment
Share on other sites

I min 10/22 target funker CCI sub dårlig! Ikke presisjonen det står på, men kammeret virker nesten å være for tight for disse hylsene, har hendt at jeg har måttet presse sluttstykket frem, og at jeg ikke har fått patronen ut uten å måtte fyre av skuddet.

 

Ellers fungerer den billige CCI standard svært så godt. Var også en Lapua(usikker om dette var sub eller match, dyr var den vel i utgangspunktet) jeg fikk en halv eske av som visstnok ikke ble produsert lenger som gikk svæært så bra!

Gikk like godt som Federal premium gold medal(til 3.50,- pr stk!).

Har prøvd mange forskjellige, og den som stakk seg veldig negativt ut var Remington yellow jacket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...