Jump to content

STI & SVI


dartvidar

Recommended Posts

Jeg sitter og kikker litt på STI pistoler.

Jeg skal ha en cal 40 for standar klassen.

De modelene som ser innteresange ut er Edge, Executive, IPSC. Kan alle disse brukes i Standar klassen, passer de i boksen?

Hva er i hoved trekk forskjell mellom disse 3 modellene?

 

Er Executive stort sett den samme som Edge, men i hard chrome, fiber front sight, stainless mag well?

 

Hvordan er SVI sammenlignet med STI? Jeg syntes SVI Infinity ser litt rå ut, er det noen som selger denne i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og kikker litt på STI pistoler.

Jeg skal ha en cal 40 for standar klassen.

De modelene som ser innteresange ut er Edge, Executive, IPSC. Kan alle disse brukes i Standar klassen, passer de i boksen?

Hva er i hoved trekk forskjell mellom disse 3 modellene?

 

Er Executive stort sett den samme som Edge, men i hard chrome, fiber front sight, stainless mag well?

 

Hvordan er SVI sammenlignet med STI? Jeg syntes SVI Infinity ser litt rå ut, er det noen som selger denne i Norge?

 

 

SVI er importert av Capsicum.

SVI er en dyrere og mer "tunet" enn STI. STI er mer fabrikkvåpen mens SVI havner vel i "semi-custom" klassen.

Capsicum sender SVIene innom Bakern først for tuning før de går til kundene. De pleier også å ha en SVI ferdig satt opp til Standard på lager og dermed kan man spare en god del venting i forhold til STI som kanskje må bestilles. men de koster vel 5-10k mer....

Kjøpte selv en SVI som jeg hadde en stund (solgte den for å gå til Open).

I dag ville jeg kanskje ha gått for en full-custom pistol.

Link to comment
Share on other sites

Alle de modellene du nevner går i kassen og er godkjent for standard klassen. Se under "Competition approvals" på produktomtalen til STI.

 

Executive er bare en Edge med litt mer bling faktor ja. Sandnes-arms og Haarr Våpen selger begge Edge med Dawson forsikte med fiber som standard utstyr.

De får de inn via Top Guns i Danmark.

 

IPSC er litt mer oppdatert med en annen Sear og annen nettskjæringog profil på toppen av sleiden. Denne modellen ble laget til 30-års jubileumet til IPSC mener jeg.

 

Ellers er form/funksjon osv nokså like. Edge er vel den rimeligste av disse tre. Ipsc modellen koster vel omtrent de samme som std modellen til SVI som Capsicum fører.

 

Har forøvrig ingen formening/erfaring med SVI, men det er vel stort sett samme konseptet som STI bare med litt mer sjel;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har lyst på en .40 så vurderer eg å selge min STI Edge. Det aller meste er tunet av våpensmed, har fiberoptisk sikte, etc. Husker ikkje nøyaktige detaljer.. Den er selvsagt lovlig for standard. Men siden den bare samler støv og nesten ikkje blir brukt kan eg like gjerne selge den til noen som gir den litt omsorg, trim og korrekt kosthold..

 

Men uansett, for å komme til poenget; enten du kjøper STI, SVI, tunet Para/1911-klone, etc. så gjør du nok ingen feil. Bare prøv og klå på alt du kommer over i butikker og på stevner. Finn den som passer for DEG.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...