Jump to content

Luger Marine rett pris hjelp


ruggeri

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er relativt uerfaren hva gjelder våpen, og ikke minst prisene på dette.

 

Jeg er i ferd med å kjøpe 3 våpen, men vet ikke hva som er rett pris, hva jeg skal by!

 

Det ene våpenet er en Tysk Luger Marine, med "taske" (samme serienummer som pistolen). Den andre er en tysk luger 1900 lang.

Det tredje er en PPK Walter, 7,65, med tilhørende taske som er helt strøken og med det tyske hakekorset. Står Waffen på det også. Pistolen ble produsert mellom 1920 og 1930.

 

Hva er prisene på disse 3, sånn ca!

 

Blir veldig glad for hjelp! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Det tredje er en PPK Walter, 7,65, med tilhørende taske som er helt strøken og med det tyske hakekorset. Står Waffen på det også. Pistolen ble produsert mellom 1920 og 1930.

Den dateringen vil jeg ta med en klype salt - PPK ble ikke introdusert før i 1931. PP kom i 1929 (ref. E.C.Ezell: Handguns of the world).

Link to comment
Share on other sites

Det ene våpenet er en Tysk Luger Marine, med "taske" (samme serienummer som pistolen). Den andre er en tysk luger 1900 lang.

Klin umulig å angi en pris ut fra bare dette, men begge (marine- og artilleri Luger) er svært ettertraktede og kostbare.

Dersom de er ikke nummerlike, satt sammen av reproduksjonsløp, reblånert eller jukset til på noe vis, da faller verdien drastisk ned til mellom 2-4000. En orginal marine- eller artilleri luger, med korrekt løp etc.. er normalt verd ett sted mellom 15-35 000kr (i Norge) selv i ganske pitret stand. Det faktum at hylsteret er nummerlikt med pistolen, trekker ikke opp. Dette er påført i ettertid. Kanskje vi kan se noen bilder? Sjekk også magasinbunnene..

Edit; (Hylsteret alene til Marine Lugeren, kan være verd opp mot 10 000kr.. koster å være kar når man samler på slikt)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...