Jump to content

Straumaggregat ca. 2kW


beaker

Recommended Posts

Vi snekrar hytte, og treng eit nytt aggregat, kraftig nok til å drive sementeltar og sag og slikt.

 

Ca 2 kW

Ikkje tyngre enn nødvendig, sidan det må bærast inn og ut av kjellaren kvar dag.

Omtrent halve prisen av Honda sine.

 

Er det nokon som har gode forslag til modell?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte på Jula, regnet med noe skrot. Etter to vintre i friluft og en gang under vann mp jeg si meg motbevist. Starter hver gang, uten problemer. Til og med etter å ha vært oversvømt. (bor ved et vann som steg 2 meter) Bare tømte vannet ut av eksosen og sylinder og trakk en 10-12 ganger. Kostet ca 2k. Litt tungt, men pytt pytt..

Link to comment
Share on other sites

Vi snekrar hytte, og treng eit nytt aggregat, kraftig nok til å drive sementeltar og sag og slikt.

 

Ca 2 kW

Ikkje tyngre enn nødvendig, sidan det må bærast inn og ut av kjellaren kvar dag.

Omtrent halve prisen av Honda sine.

 

Er det nokon som har gode forslag til modell?

 

Om du skal bruke kompressor til å drive 90mm spikerpistol må du sjekke om du klarer å dra den i gang med full tank. Om vinteren kan det være en utfordring med små aggregat. Bruk kortest mulig ledning av god kvalitet og stort tverrsnitt. De minste og billigste strømaggregatene kan du nok se bort fra i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt eit Kipor fram til nyleg, men det slutta å virke. Forhandlaren sa at han hadde fått kvart einaste eit han hadde selt i retur, så det nekta han å slege fleire av! Eg er einig i at det var veldig bra så lenge det varte, men trur nok vi ser oss om etter noko anna.

 

Eg antar at det frå Jula er dette? http://www.jula.no/elverk-2000-w-131361

 

Har nokon prøvd dette frå Mekk? http://www.mekk.no/Kampanje-og-tilbudsvarer/Stroemaggregat/Stroemaggregat-3000Hi.html

 

Ser det er mange som sel Gebe. Erfaringar med det?

Link to comment
Share on other sites

Har sjøl hatt et Loncin som importeres av Kolbjørnsen&Co på hytta i fjellet et par år... Virker bestandig, sjøl om det har stått i 25 minus i ukesvis.. Ligger prismessig mellom obs/biltema og kipor..(3-4k.?) Fordelen er at Kolbjørnsen har styr på delelager og kundeservice..etter mange år som Rotaximportør..Hvis det trengs da..

Link to comment
Share on other sites

2Kw Jula, 3Kw Mekk eller 2,5Kw Biltema, samme kinesiske ulla alt ihop. Noen modeller er goe som gull, andre bare tull.

 

Jeg kjenner best 1800-2300w modeller (lik Jula saken) Greie leker.

 

Motor på 1,5Kw trenger aggregat mellom 2 og 7Kw. Vanskelig å si, best å prøve.

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt eit fra Kellen ( Coop ) i høst. det er på 2 kw og av den typen som ein skal kunne bruke til å lade pc, mobileer og anna elektroniske duppeditter. Kostar rundt 4-5 tusen.

 

Tenk på kva du skal bruke agregatet til etter at bygginga er ferdig før du bestemmer deg for kva type du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Etter bygging, blir det nok brukt til å ladde mobilar og jaktradioar, samt reserve heime når straumen går. (Vi har traktorveg fram til byggeplassen, så det kan flyttast, så lenge det ikkje er for tungt til at ein mann klarer å få løfta det opp på ATV-en)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...