Jump to content

Skogsantenne til jaktradio ( SMA Kobling)


harkjel

Recommended Posts

Hei.

 

Trenger en ny skogsantenne til jaktradioen. Tenkte å kjøpe fra ebay, men de skogsantennene jeg fant var bare antenner som va oppgitt med 144MHz- og oppover.

 

Jaktkanalene er jo fra 137MHz og oppover. Noen som vet om dette har mye og si ?

 

Noen som har noen ikke alt for dyre skogsantenner og anbefale ?

 

Mvh

Harald

Link to comment
Share on other sites

http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=101885 (sjekk om du trenger SMA male eller female)

 

Denne Nagoya har fått meget god omtale (jeg har 2 stk).

 

$12.40 inklusiv frakt, og denne butikken er svært pålitelig og rask. Hong Kong post kan ta ca. 2 uker av og til, men hvis det haster kan du hive på en ekstra $16 for DHL og så kan du få den innen ca. 5 dager. Denne er "dual band" , for både 2M og 70 cm båndene (jaktkanalene er i 2M båndet, som kalles for "144Mhz" båndet, men båndet omfatter jaktfrekvensene som er også litt lavere enn 144Mhz).

Link to comment
Share on other sites

De to radioer jeg kjøpte fra 409shop, en Yaesu FT-270R og en FDC-268 var veldig enkle å programmere. Mer eller mindre samme måte som du lagre kanaler på en digital reiseradio eller hvilke som helst dings med knapper. Bruksanvisning er ganske bra skrevet på begge to.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...