Jump to content

europeisk kahles og amerikansk kahles


bjoernstad

Recommended Posts

ja, ok. Det ser ut som 2-7 x 36 er ganske vanskelig å få tak i Norge, så jeg lurer på om jeg må bestille fra statene. Men så det er samme optiske kvalitet på denne modellen som de standardiserte 1,5 - 6 x 42 osv?Jeg ser det er 1`rør og ikke 30 mm tube, hva har det egentlig å si?

Link to comment
Share on other sites

Siterer amatør fra en annen tråd her:

Skumringsverdi og utgangspupillediameter er egnet til å velge hvilken forstørrelse og objektivdiameter man bør velge til den jaktformen man har tenkt å bruke siktet til.

 

Så det er vel større lysgjennomgang som kanskje er myten da :)

Link to comment
Share on other sites

Eg finn ikkje denne modellen på sidene til Kahles lenger. Korkje på dei amerikanske eller europeiske sidene. Dette sjølv om eg finn dei på amerikanske nettbutikkar som t.d. http://www.opticsplanet.com/catalog/kah ... info.shtml

 

Dei er kanskje gått ut av produksjon. Om dei vart produsert og sett saman i Austerrike veit eg ikkje,men eg veit at Swarovski som eig Kahles, produserte sine AV modellar i Europa og sette dei saman i USA.

Link to comment
Share on other sites

Finnes da en del andre fine lette sikter.

 

F. Eks.

Swaro Z3 3-9*36 for de med penger.

Lupo VXII 2-7*32 Lettest

Lupo VXIII 2,5-8*36

Nikon Monarch 2-8*32 (30mm rør)

Burris Fullfield II 2-7*35

 

Skulle ha sikte til kombi for ett par år siden, ville egentlig kjøpe Swaro AV 3-9*36. Men en rask kontosjekk fikk meg til å skifte fokus.

Endte opp med Burrisen. Har i ettertid lest noen tester der ulike Fullfield har vært med. En test konkluderte med at Burrisen fulgte Zeiss til døra på dagtid, falt noe i gjennom på kvelden.

 

Du får den hjem fra statene for 15-1600,- En "null" billigere enn Tyskerne.

Link to comment
Share on other sites

ja, riktig. Jeg har bestemt meg for å velge fra øverste hylle, da er jeg sikker på hva jeg får. Samtidig så vil jeg ha det på noenlunde overkommelig pris. Under 8 000. Tenkte å prøve å få tak i kahles siktet fra USA, vet ikke om Swaro selges noe særlig billigere der, men det er jo også et svært aktuelt sikte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...