Jump to content

Forhøye kolbekam på halvautomat.


villmænn

Recommended Posts

Hei, jeg har et lite problem med min beretta al 391 teknys, shimsen mellom låskassa og kolba er ikke tilstrekkelig for å få den høy nokk. Jeg har vurdert å skjære ut justerbar kolbekamforhøyer, men jeg er redd det er for lite gods å gå på så den blir for svak, eller at jeg skjærer ned til hulrommet i kolba, da dette er ganske stort. Er det noen som har vært borti justerbar kolbeforhøyer på lignende halv autoer? har også lett litt etter kolbekamforhøyere av typen som limes på, men har egentlig ikke funnet noe, noen som har noen inspill?

Link to comment
Share on other sites

Har levert 4 stk våpen av div typer til Rygge våpen opp igjennom årene, Jan Arne som jobber der lager justerbart kolbekam. Det koster ikke all verden heller, og går ganske kjapt. Har gjort dette bla på en halvauto Remington og det ble `berre lækkert`. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, Har du problemer med å få kolben din høy nok på berettaen din så trenger du ikke lage noen kolbeforhøyer for å få kolben høyere.

 

For det første så er det ikke shimsen mellom kolbe å låsekasse som bestemmer høyden på kolben. Det er det en metallskive bak og inne i selve kolben som gjør.

Shimsen mellom kassa å kolben er i hovedsak (shimsen yter også mothold fra muttra bak i kassa) bare til for å dekke det mellomrommet som oppstår når den metallskiva bak i kolben tvinger kolben opp eller ned alt ettersom hvilken skive du bruker inne i selve kolben.

 

Gjør som følger : skru av kolbekappa å se inn bak i kolben. det første du ser inni der er den metallskiva som tvinger kolben opp eller ned og en mutter. skru ut mutteren å ta ut metallskiven.

 

Deretter tar du å snur metallskiven opp ned og borer et nytt hull som passer til den så langt ned på skiven du bare klarer. hullet må stemme i side med det hullet som allerede er der (som du ikke skal bruke lengre). Husk at borer du hullet litt til en av sidene vil du også forandre på vridningen på kolben. Hullet skal selvfølgelig være like stort som det hullet som allerede er på skiva

 

Sett så inn skiven å bruk det hullet du har boret i stedet for det som var der. Ikke sett inn shims mellom kolbe å låsekasse enda. Skru så til mutteren ganske lett..

 

Deretter tar du et skyvelær å måler åpningen nederst mellom kassa å kolben der den er som størst. Er for eksempel åpningen fire millimeter, så tar du 2 shims, finner en båndsliper og så sliper du shimsene slik at de passer sammen på en side.

Deretter tar du å limer shimsene sammen med Blå araldite, tar kolben av kassa igjen og monterer de to sammenlimte shimsene mellom kolben og kassa.

 

Sett så inn metallskiva og skru til mutteren, og vips har du manipulert kolben langt utover de shimsene som Beretta har sendt med og det uten å sage kolben halvveis i to :D

 

Dette har jeg gjort på hagla mi og et par andre så jeg vet det fungerer. Skjønner du ikke bæra av hva jeg snakker om så send meg pm

 

mvh Hunter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...